a duma az megy, miközben azt látjuk, hogy a magyar kormány az európai és nemzetközi fórumokon folyamatosan aláaknázza a globális klímacélok elérését”
”– mondja a városvezető, aki szerint „vicc” az, amit klímavédelem terén a kormány tenni akar.
A főváros egyik legsúlyosabb problémájára, a légszennyezésre Karácsony a további erdősítést látja az egyik megoldásnak, de a forgalomcsillapításon is el kell gondolkodni. „Szerintem a dugódíjra ne úgy tekintsünk, mint valami brüsszeli kötelezettségre, végképp ne úgy, mint sarcra, hanem nézzük meg, hogy egy olyan eszköz-e, ami azt a célt szolgálja, hogy a várost zöldítsük” – jelenti ki Karácsony Gergely. A főpolgármester itt is megtalálta a módját a kormánykritikának: szerinte képmutató, hogy „autósüldözéssel” vádolják a városvezetést a nagykörúti kerékpársávok miatt, miközben a kormány éppen most ír ki nemzetközi tervpályázatot a Nyugati tér felújítására, ahol a felüljáró lebontása „nagyságrendekkel nagyobb sokkot” okozna a belváros közlekedésnek, mint a biciklisávok. „A propagandisták által meghatározott közéleti színvonalon, a folyamatos hazug támadások kereszttüzében nehéz lefolytatni olyan okos vitát egy ügyről, amihez társadalmi támogatottság és őszinte párbeszéd szükségeltetik” – kesereg Karácsony.
„A közép-magyarországi régió tehénlepényként terül el Budapest környékén”
A főpolgármestert a Fudan-ügyről is kérdezték. Karácsony szerint „az eddigi tiltakozások, az ellenállás, amit az ellenzék és a budapestiek többsége tanúsított” eltántorították a kormányt és Kínát a Fudan Egyetem kampuszának felépítésétől, noha „Palkovics László minisztériumában” még sokan nem engedték el a projektet, „ahogyan a kínai érdekek szolgálatát sem”. A Párbeszéd társelnöke szerint az ellenzék még a tavaszi választás előtt újra tematizálni szeretné a kérdést.