Vitézy Dávid helyretette a „felelősséghárító” Draskovicsot

2020. október 05. 21:05

„Tisztelettel kérem ma ismét: fejezzék be a minden alapot nélkülöző visszamutogatást és felelősséghárítást, miután idén tavasztól őszig fél éven át megkárosították a saját utasaikat” – írta közösségi oldalán Vitézy Dávid.

2020. október 05. 21:05
null

Mint arról korábban írtunk, április óta nem közlekedik a 100E reptéri járat, de a BKK eladott rá 15 ezer jegyetVitézy Dávid a reptéri buszjegyekkel történt visszaélés miatt levélben fordult Draskovics Tiborhoz, aki válaszában többek között azt írta: „a BKK számára előnytelenek a 2013-14-ben megkötött, a jegyértékesítő automaták üzemeltetésére vonatkozó szerződések”. Mint fogalmazott: „a budapesti közösségi közlekedés meghatározó rendszereinek informatikai háttere ugyanis – az Ön döntései nyomán – nincs a BKK közvetlen ellenőrzése és irányítása alatt”.

Vitézy Dávid helyre tette a felelősséghárító Draskovicsot

„Draskovics Tibor, a BKK elnöke ma a széles nyilvánosság előtt tette közzé a nekem címzett válaszát” – írta közösségi oldalán Vitézy Dávid. A közlekedési és város-mobilitási szakértő hozzátette: „a magam részéről nagyon bízom benne, hogy a BKK befejezi a visszamutogatást és a vádaskodást, így pedig én is be tudom fejezni velük ezt a levelezést – de szó nélkül nem szerettem volna hagyni ilyesmit” – fogalmazott.

A szakértő a Draskovicsnak írt válaszában leszögezte: „a repülőtéri 100E buszjegyek körüli visszaélés kapcsán eleve nem írtam volna Önnek levelet, ha a múlt pénteki közleményükben egyszerűen csak elnézést kérnek az utasaiktól és nem kezdenek visszamutogatni az általam aláírt 2013-as szerződésre és nem keltik azt a hamis látszatot, hogy utasaikat azért tévesztették meg fél éven keresztül, mert sok millió forintba kerül néhány gomb módosítása a jegyautomaták érintőképernyőjén. Ahogy leírtam Önnek, a 2013-as szerződés díjmentesen tette lehetővé a termékek módosítását, tehát

– fogalmazott.

Vitézy Dávid rögzítette azt is, hogy a Draskovics Tibor által „citált 2019-es szerződésmódosítások” szerint

fogalmazott Vitézy Dávid. Majd feltette a kérdést:

Vitézy Dávid levelét azzal zárta:

közölte. Majd hozzátette: „a budapesti közösségi közlekedés fejlesztése érdekében, ahogy eddig, ezután is számíthat a BKK a támogatásomra.”

Vitézy Dávid Draskovics Tibornak írt nyilvános levelét teljes egészében az alábbiakban olvashatja:

„Draskovics Tibor
Igazgatóság elnöke
BKK Zrt.

Tisztelt Elnök úr!

Köszönöm válaszát. Bár a BKK-nak lassan fél éve nincs kinevezett vezérigazgatója, Ön a levelében próbálja úgy beállítani, mintha nem is Ön lenne a BKK de facto vezetője. Ehhez képest minimum furcsa, hogy a ma reggel a magán gmail címéről nekem küldött levelét, mely saját megfogalmazása szerint csak véleményét tartalmazza, a BKK rögvest a 170 ezer ember által követett, forgalmi információk közlésére szolgáló céges Facebook-oldalán teljes terjedelmében közli, és a bkk.hu címlapján, illetve még BKK-s MTI-közlemény útján is közreadja. 

Épp ezért viszont muszáj is rá reagálnom. Rögzítsük: a repülőtéri 100E buszjegyek körüli visszaélés kapcsán eleve nem írtam volna Önnek levelet, ha a múlt pénteki közleményükben egyszerűen csak elnézést kérnek az utasaiktól és nem kezdenek visszamutogatni az általam aláírt 2013-as szerződésre és nem keltik azt a hamis látszatot, hogy utasaikat azért tévesztették meg fél éven keresztül, mert sok millió forintba kerül néhány gomb módosítása a jegyautomaták érintőképernyőjén. Ahogy leírtam Önnek, a 2013-as szerződés díjmentesen tette lehetővé a termékek módosítását, tehát amit leírtak pénteken, az nem volt igaz.

Ezt végülis Ön sem cáfolta ma. A levelében a trolibuszoktól a járvány miatti bevételkiesésig számos más témára próbálja terelni az olvasók figyelmét, de valójában mégis kénytelen elismerni: a pénteki közleményükben nem mondtak igazat, hisz a korábbi, általam aláírt 2013-as szerződésben nem volt ilyen előírás. 

A valótlan állítás azonban újabb valótlanságokat szült:  ma már nem 2013-as, hanem egy 2019-es szerződésmódosításra hivatkozik. Levelében azt írja, “Nos, kellő tájékozódás esetén Ön is tudhatná, hogy 2019 februárjában módosították a szerződést és annak alapján „quality and release management” címén a BKK-nak fizetnie kell még az egyébként ingyenes szolgáltatásokhoz kapcsolódóan is.”

A fenti idézet mellé dokumentumokat nem csatolt, noha én megtettem. A megnyerő stílusú kioktatás arra késztetett, hogy utánanézzek alaposabban ennek. Mivel pénteken még az eredeti 2013-as szerződés kapcsán vádaskodtak, valóban nem tájékozódtam 2019-es szerződésmódosításokról - főleg, hogy akkor már 5 éve nem voltam a BKK vezetője, semmi közöm hozzájuk. De most, ha már épp az általam alapított BKK weboldalán oktatott ki, megtettem. És meg kellett róla győzödnöm: sajnos nem helytálló, amit állít.

A 2019. februári szerződésmódosítás egyrészt csak az első 300 darab automata után pár évvel vásárolt további 72 darab üzemeltetésére vonatkozik, az automaták zömére nem. Az automaták nagy részére, a még 2013-ban megrendelt első 300 darabra szóló szerződést pedig tudja mikor módosították? 2019 decemberében. Tudja ki volt ekkor a BKK Igazgatóságának elnöke? Ön. 

A 2019. februári és decemberi szerződésmódosítások azonban logikusan lényegében azonosak, hisz ugyanazon automaták különböző darabjainak üzemeltetésére vonatkoznak. A keretmegállapodások a fenti képkivágaton is látható 8.14. pontja tartalmazza mindazt, amit a 2013-as szerződésből tegnap közzétettem, mely szerint külön díj vagy költség felszámítása nélkül jogosult a BKK a díjtermékek módosítására az automaták felületein. 

Íme a februári szerződésmódosítás (keretmegállapodásra kattintva érhető el a fájl): https://ekr.gov.hu/.../eljarasok/EKR000603962018/reszletek

Ez pedig a decemberi: https://ekr.gov.hu/.../eljarasok/EKR001018022019/reszletek

Természetesen megnéztem a műszaki leírást is, a fenti linkeken az is elérhető, hisz az Ön által hivatkozott minőségbiztosítási kérdéseket az szabályozza. A műszaki leírás a 4. pontjában részletezi a szoftvermódosítások eseteit. Ebben a 41. oldalon tételesen fel van sorolva, mik a 4.2. I. alá, azaz a “Paraméterezés és jogszabálykövetés egyszerűsített minőségbiztosítással” kategóriába eső változtatások (lásd a képkivágaton).

Idézem az egyik ilyet: “díjtermék kivezetés a TVM menüből és háttérrendszerekből”. No, pont erre lett volna szükség a 100E és a hajójegy kapcsán - még áprilisban, s nem most, októberben. Tudja mit írnak pont az ilyen változásokról az Ön által citált 2019-es szerződésmódosítások? Idézem: “A szoftveres fejlesztési feladat és a minőségbiztosítás is díjmentes, azaz az Ajánlattevő semmilyen jogcímen nem kérhet díjazást a módosítás elvégzéséért.” Semmilyen jogcímen. Ezek után mire fizettek ki 2,8 millió forintot?

Tisztelettel kérem ma ismét: fejezzék be a minden alapot nélkülöző visszamutogatást és felelősséghárítást, miután idén tavasztól őszig fél éven át megkárosították a saját utasaikat.

A budapesti közösségi közlekedés fejlesztése érdekében, ahogy eddig, ezután is számíthat a BKK a támogatásomra.

Tisztelettel:
Vitézy Dávid”

Összesen 50 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
plugamnes
2020. október 06. 13:24
Neidra.net - nagyszerű projekt felnőtteknek, akik társat akarnak találni a szexre
puszika
2020. október 06. 11:38
Draskovics Elvtárs!! Szeretném felhívni becses/de csapnivalóan léha /figyelmét,hogy NEM GYURCSÁNY ÉS BANDÁJA/ benne ön is/ KORMÁNYOZ!! Most rend van és nem fejetlenség!!!!!
Kanóc
2020. október 06. 11:02
Rendszervisszaállítási folyamat van folyamatban Budapesten.
józan paraszti ész
2020. október 06. 09:32
És ez az alak pénzügyminiszter, vagy mi, volt! Egy hétfő délutáni bevásárlást nem szabad rábízni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!