“A Megrendelő annak meghatározására is egyoldalúan jogosult, hogy a TVM készülékek segítségével milyen Díjtermékeket (a fővárosi tömegközlekedés igénybe vételére jogosító jegyeket és bérleteket) kíván értékesíteni. A Megrendelő határozza meg az egyes Díjtermékek bruttó (végfelhasználói) árát is. (...) A Megrendelő az Üzemeltetési Időszakban bármikor, egyoldalú, írásbeli jognyilatkozattal jogosult a Díjtermékek árát módosítani, jogosult a díjtermékek fajtáit, összetételét módosítani, jogosult új Díjtermékek értékesítésének bevezetésére, jogosult az egyes Díjtermékek külső kialakítását, adattartalmát módosítani. A módosításokat - az Üzemeltetési díj fejében, külön díj vagy költség felszámítása nélkül - a Vállalkozó a Megrendelő erre vonatkozó írásbeli jognyilatkozatának kézhezvételét követő 15 (tizenöt) napon belül köteles bevezetni a TVM rendszerben, a TVM rendszer működését úgy módosítani, hogy a Megrendelő által közölt módosított feltételek szerint folytatódjon a működése.”
Fél év sem volt elég a jegyek eltávolítására az automaták kínálatából
Vitézy szerint Draskovicséknak díjfizetés nélkül, 15 napos átfutási idővel joguk lett volna a 100E autóbusz COVID-19 világjárvány megjelenését követő leállítása után a reptéri vonaljegyek költségmentes törlésére az automaták kínálatából. A terméket mégis fél éven át, egészen most októberig nem távolították el a kínálatból és közleményük szerint ezután is csak indokolatlan költséggel tették.
„A 2013-ban a 300 db új jegyautomata telepítésére és üzemeltetésére vonatkozó a T-Systems Magyarországgal kötött megállapodás BKK, mint megrendelő aláírójaként kötelességemnek éreztem a fenti valótlan állításaikra nyilvánosan reagálni, különös tekintettel arra a körülményre, hogy jelentős értékre elkövetett csalás gyanúja miatt a Közlekedő Tömeg Egyesület büntetőfeljelentést is tett a BKK gyakorlata miatt, mivel Önök több mint fél éven keresztül értékesítettek 900 forintba kerülő, más járatra nem érvényes repülőtéri buszjegyeket egy olyan járatra, amely nem is közlekedett. Ezen túl a nem közlekedő dunai hajójáratokra értékesítettek hajójegyeket, ahogy erre közleményük most rámutatott. Ha Önök további milliókat fizetnek ki egy díjmentes szolgáltatásért, az további büntetőjogi tényállásokat is felvethet, érdemes lehet ezügyben tehát a BKK Igazgatóságának megvizsgálnia, mi történt pontosan” – fogalmaz Vitézy.