Augusztusban indul az első magánvasút Magyarországon

2020. június 30. 11:45

Budapest és Bécs között versenyez a MÁV-val a cseh RegioJet – írta meg a Magyar Nemzet.

2020. június 30. 11:45

Július legvégén kezdheti meg magyarországi szolgáltatását a RegioJet magánvasút. A társaság az elsőként a Budapest–Bécs–Prága útvonalon közlekedő járatain magas színvonalú fedélzeti szolgáltatást nyújt, és az állami árkiegészítés nélkül is a nemzeti vasúttársaságok árainál kedvezőbb jegyárakat kínál.  

Három fővárost köt össze

Bár az indulást elhalasztották, immár biztosnak tűnik, hogy valóban megkezdi magyarországi menetrendszerű közlekedését a cseh és szlovák piacon már jól ismert magánvasút, a RegioJet. A kezdőnapot eredetileg június 15-re tervezték, azonban ezt többször is módosították a határátlépés bizonytalanságai miatt. Előbb július 3-a volt a céldátum, majd bejelentették a most érvényes július 31-i indulást. A cseh szolgáltató korábban azt közölte, hogy a Prága és Bécs között közlekedő vonatai közül két párat meghosszabbít Budapestig. A vonatok üzemeltetését Ausztriában a Bécs–­Salzburg vonalat gondozó WestBahn végzi majd, míg a magyar felelős a Continental Rail­way Solution lesz. Az utasokat az utazás teljes hosszán a RegioJet utaskísérői látják majd el, és a fedélzeti szolgáltatásokat is a cég biztosítja. A csehek hangsúlyozták, hogy ez lesz az első olyan magánvasúti szolgáltatás, amely Csehországon kívül további két másik fővárost is összeköt.

Olcsó jegyek, kávé, tea, napilapok, szórakoztató portál

Az ígéretek szerint a lehető legolcsóbb jegyekkel várják majd az utasokat a RegioJet vonatán. A kedvezmények mindenki számára elérhetők lesznek, a jegyárak pedig nem változnak a vonat indulásáig. A szerelvényeken három komfortszint van: standard, relax és business. Minden utasnak jár a helyfoglalás, kávé vagy tea, napilapok széles választéka és a fedélzeti szórakoztató portál. Fontos tudni: Magyarországon a belföldi forgalomban a vonatok nem vehetők igénybe, a magyar jogszabályok sajátosságai miatt csak nemzetközi utazáshoz válthatunk jegyet.

A RegioJet, amely a 2010-es évek elején kezdte meg magánvasúti járatok közlekedtetését Csehországban, majd Szlovákiában, most belép a magyar ­piacra, és a Budapest–Bécs-viszonylaton versenyez a MÁV-Starttal. A magyar nemzeti szolgáltató az ÖBB partnereként jó minőségű járművekkel, helyenként óránként 160 kilométeres sebességgel kínálja szolgáltatását. Csakhogy a RegioJet az állami vasutak árai alá kínál a jegyeivel, miközben fedélzeti szolgáltatása kifejezetten igényes.

Ma Magyarországon a nemzetközi közforgalmú, menetrend szerinti vasúti személyszállítási piac szabadon elérhető bármely vasúti társaság számára, amely a vonatkozó hatósági és egyéb feltételeknek megfelel és rendelkezik a szükséges engedélyekkel. Az infra­struktúrához való hozzáférés elbírálása egy, a MÁV-tól és minden más vasúttársaságtól szervezetileg független állami szerv, a Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft. hatáskörébe tartozik 2005 óta. A belföldi vasúti személyszállítási piac liberalizációja azonban 2023 előtt nincs napirenden – közlölte a Magyar Nemzet.

Összesen 47 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
néhai Ch.Pilot
2020. július 01. 02:18
"Olcsó jegyek, kávé, tea, napilapok, szórakoztató portál" Beetetés, amíg tönkre nem teszik a MÁV-ot. Aztán majd az egekbe emelik az árakat, vagy jóval alacsonyabb színvonalú szolgáltatást nyújtanak. Eztet már ismerjük...
Akitlosz
2020. július 01. 01:44
A vasút akkor lenne versenyképes, ha mágnesvasút lenne. Akkor nem lenne érdemes repülőre szállni kontinensen belül. De csak azért is ezt a XIX. századi technika vasutat erőltetik, nem akarják lecserélni modernebbre! Ráadásul azért korlátozzák a személygépjárművek sebességét 130 km/h-ra, hogy ne csak a repülővel ne, de a vasúttal se lehessen versenyképesek. A mai modern autók jó minőségű 3 forgalmi sávos autópályán annál gyorsabban is biztonságosan tudnának közlekedni.
T. Péter
2020. június 30. 19:46
4. ugyanott. Akkor sikerült lőnöd egy kétséges meghatározást a szótárban. Lehetséges, hogy régesrég ez volt az elsődleges jelentése, de az 1. pontnál levő példák maguk sincsenek szinkronban a meghatározással: "A falu nagyon félreesik, vasútja sincs" nyilvánvalóan nem azt jelenti, hogy nincs sínpárja, hanem általában véve azt, hogy nincs vasúti összeköttetése. A 6. "bizalmas" minősítése meg egyenesen komikusnak tűnik.
kovászos cipó
2020. június 30. 17:09
Azért érdekelne - a higiénián és a szolgáltatásokon túl -, hogy a magánvasút mikor fog lerohadni a nem megfelelő utazási kultúra következtében. Magyarul: ha megtámadják, megkéselik, kifosztják az utazóközönséget a cigányok, tönkreteszik, összeszarják a fülkéket, a folyosókat a lumpen elemek, erre se fog jegyet váltani senki.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!