Budapest és Bécs között versenyez a MÁV-val a cseh RegioJet – írta meg a Magyar Nemzet.
Július legvégén kezdheti meg magyarországi szolgáltatását a RegioJet magánvasút. A társaság az elsőként a Budapest–Bécs–Prága útvonalon közlekedő járatain magas színvonalú fedélzeti szolgáltatást nyújt, és az állami árkiegészítés nélkül is a nemzeti vasúttársaságok árainál kedvezőbb jegyárakat kínál.
Három fővárost köt össze
Bár az indulást elhalasztották, immár biztosnak tűnik, hogy valóban megkezdi magyarországi menetrendszerű közlekedését a cseh és szlovák piacon már jól ismert magánvasút, a RegioJet. A kezdőnapot eredetileg június 15-re tervezték, azonban ezt többször is módosították a határátlépés bizonytalanságai miatt. Előbb július 3-a volt a céldátum, majd bejelentették a most érvényes július 31-i indulást. A cseh szolgáltató korábban azt közölte, hogy a Prága és Bécs között közlekedő vonatai közül két párat meghosszabbít Budapestig. A vonatok üzemeltetését Ausztriában a Bécs–Salzburg vonalat gondozó WestBahn végzi majd, míg a magyar felelős a Continental Railway Solution lesz. Az utasokat az utazás teljes hosszán a RegioJet utaskísérői látják majd el, és a fedélzeti szolgáltatásokat is a cég biztosítja. A csehek hangsúlyozták, hogy ez lesz az első olyan magánvasúti szolgáltatás, amely Csehországon kívül további két másik fővárost is összeköt.
Olcsó jegyek, kávé, tea, napilapok, szórakoztató portál
Az ígéretek szerint a lehető legolcsóbb jegyekkel várják majd az utasokat a RegioJet vonatán. A kedvezmények mindenki számára elérhetők lesznek, a jegyárak pedig nem változnak a vonat indulásáig. A szerelvényeken három komfortszint van: standard, relax és business. Minden utasnak jár a helyfoglalás, kávé vagy tea, napilapok széles választéka és a fedélzeti szórakoztató portál. Fontos tudni: Magyarországon a belföldi forgalomban a vonatok nem vehetők igénybe, a magyar jogszabályok sajátosságai miatt csak nemzetközi utazáshoz válthatunk jegyet.
A RegioJet, amely a 2010-es évek elején kezdte meg magánvasúti járatok közlekedtetését Csehországban, majd Szlovákiában, most belép a magyar piacra, és a Budapest–Bécs-viszonylaton versenyez a MÁV-Starttal. A magyar nemzeti szolgáltató az ÖBB partnereként jó minőségű járművekkel, helyenként óránként 160 kilométeres sebességgel kínálja szolgáltatását. Csakhogy a RegioJet az állami vasutak árai alá kínál a jegyeivel, miközben fedélzeti szolgáltatása kifejezetten igényes.
Ma Magyarországon a nemzetközi közforgalmú, menetrend szerinti vasúti személyszállítási piac szabadon elérhető bármely vasúti társaság számára, amely a vonatkozó hatósági és egyéb feltételeknek megfelel és rendelkezik a szükséges engedélyekkel. Az infrastruktúrához való hozzáférés elbírálása egy, a MÁV-tól és minden más vasúttársaságtól szervezetileg független állami szerv, a Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft. hatáskörébe tartozik 2005 óta. A belföldi vasúti személyszállítási piac liberalizációja azonban 2023 előtt nincs napirenden – közlölte a Magyar Nemzet.