Horváth Zita, az Innovációs és Technológiai Minisztérium felsőoktatási helyettes államtitkára elmondta: a felsőoktatás döntéshozatalát alapvetően befolyásoló fejlesztések valósulhattak meg.
Hozzátette: a projekteredményekből jól látható, hogy a lemorzsolódás alapvetően az első két félévben jellemző a felsőoktatásban. Ennek aránya átlagosan 30 százalékos: vannak tehát olyan területek, ahol magasabb, máshol alacsonyabb, illetve előfordul átmeneti lemorzsolódás is. Szeretnének legalább 10 százalékot javítani ezen az elkövetkező években - jelezte a helyettes államtitkár.
Mitől nőhet a lemorzsolódás?
Megjegyezte, érdemes vizsgálni az egyetemeknek a bekerüléskor azt is, melyek azok a kompetenciák, amelyek nélkül a lemorzsolódás nő.
A diplomás pályakövetési rendszer azokat a kompetenciákat méri, amelyeknek köszönhetően a fiatalok megtalálják boldogulásukat a munkaerőpiacon – közölte Horváth Zita.