Kitért arra is, hogy a projekt időbeli csúszásának mértéke jelentősen csökkent, átlagosan nyolc héttel számolnak. 2018 első negyedévére a csúszás teljes mértékben „ledolgozható”, és, ha így lesz, akkor az eredeti leadási határidő tartható lesz – jegyezte meg. A 3-as metró Árpád hídi állomásának beázásával kapcsolatban Tarlós István elmondta: a rekonstrukció során szükségessé vált az állomás feletti szigetelés felújítása. A szigetelésfelújítás csak felülről, az útburkolat megbontásával lehetséges. Augusztus 20-án a területen a nemzeti ünnepre tekintettel nem volt munkavégzés, és ekkor az esőzés az állomás beázását okozta. A szigetelés befejezése után várhatóan nem lesznek további beázások, bár extrém csapadék esetén ez nem zárható ki teljességgel – közölte a főpolgármester, hozzátéve: ezért elrendelték a 24 órás szivattyús felügyeletet.
Tarlós István azzal kapcsolatban, hogy a Nyugati téren a felüljáró lépcsőjét a napokban elbontották, közölte: nem kezdődött meg a felüljáró bontása, „a metrófelújítással kapcsolatos felszíni munkák folytatásáról van szó”.
A Római-partra tervezett mobil védműről szólva – annak kapcsán, hogy „a tiltakozó kemény mag tagjai” szerint politikai nyomásra vállalta a tervező a súlyos kockázatot – azt hangsúlyozta: „az üzemeltető és a tervező (...) a műszaki felelősséget továbbra is vállalja”. Kérdésekre válaszolva Tarlós István elmondta: a 3-as metró északi szakaszának állomásai és a teljes 17 kilométeres alagút felújítása a teljes 3-as metróvonal rekonstrukciójának több mint a felét jelenti. A főpolgármester közölte azt is, hogy a metrófelújítás többletköltségei miatt a javaslatára „elengedték” a 12 milliárd forintból tervezett Külső Bécsi úti villamosvonal fejlesztését.