Élesen bírálta az osztrák kancellár a Spiegelben Orbánt

2015. szeptember 12. 11:38

Werner Faymann osztrák kancellár a Der Spiegel német hírmagazinnak adott interjújában azt mondta Orbán Viktorról, hogy felelőtlenül cselekszik, amikor mindenkit gazdasági menekültnek nyilvánít. Úgy véli, a magyar kormányfő tudatosan az elrettentés politikáját alkalmazza. Feymann szerint Magyarországon úgy tesznek, mintha Dublin működne.

2015. szeptember 12. 11:38

„Kvóta nélkül nem megy” címmel közölt interjút szombati számában a Der Spiegel című német hírmagazin Werner Faymann osztrák kancellárral, aki élesen bírálta Orbán Viktor miniszterelnököt.

Arra a kérdésre, igaza van-e Orbán Viktornak abban, hogy részben Németországot terheli a felelősség a menekültválságért, Werner Faymann azt mondta, hogy éppen ellenkezőleg, Angela Merkel nagyfokú felelősségtudatról tett tanúbizonyságot, és a legtöbb uniós tagországgal ellentétben Németország, Ausztria és Svédország „elismeri, hogy vannak háborús menekültek”, és kiáll a menedékhez fűződő jog mellett.

Az osztrák kancellár hozzátette: „Orbán felelőtlenül cselekszik, amikor mindenkit gazdasági menekültnek nyilvánít”, és „tudatosan az elrettentés politikáját alkalmazza”. „Kontinensünk legsötétebb korszakának emlékét idézi, amikor menekülteket vonatra helyeznek abban a hitben, hogy teljesen máshova” fognak majd utazni – jelentette ki Werner Faymann.

Arra a felvetésre, hogy az osztrák belügyminiszter júniusban utasításba adta, hogy egyelőre ne dolgozzanak fel több menedékjogi kérelmet, az osztrák szociáldemokrata párt (SPÖ) politikusa elmondta, senki nem számított arra, hogy ennyire magasra emelkedik a menekültek száma. Hozzátette: „a dublini rendszer alapján az olyan országok, mint Magyarország kötelesek lennének megvédeni az EU külső határát, regisztrálni valamennyi menekültet és megvizsgálni, van-e joguk menedékre”. 

Kifejtette: eddig nagyjából 150 ezer ember érkezett Magyarországra, de a befogadóállomásokon csak néhány ezer embernek van hely, és „mindazok, akik továbbutaztak, arról számolnak be, hogy szinte semmit nem kaptak enni és nagyon rossz volt az orvosi ellátás”. A menekültkvótákról elmondta: a támogatók száma növekedik, de még nincs biztos többség a javaslat mellett. Egyes országok, mint például Magyarország „úgy tesznek, mintha Dublin működne”, és „Orbán kerítést épít a szerb határra, de nem mondja meg, hol helyezzük el mindazokat, akiknek van joguk menedékre”. Hozzátette: meg kell akadályozni, hogy végül azok „nyerjenek”, akik kivonják magukat a terhek viselése alól.

Arra a felvetésre, hogy sok kelet-európai kormány azt állítja, túlterhelné a társadalmat muzulmán vallású emberek tömeges bevándorlása, az osztrák kancellár kijelentette: „az emberi jogok felosztása vallások szerint elviselhetetlen”. Arra a kérdésre, elképzelhető-e a kvótaszabályok áterőltetése az EU-ban többségi döntéssel, Werner Faymannn elmondta, amennyiben a kvóták ellenzői nem hajlandóak kompromisszumra, meg kell próbálni minősített többséggel elfogadtatni a kezdeményezést, és „el kell gondolkodnunk szankciókról”, például támogatáscsökkentéséről a strukturális alapok esetében, amelyek forrásaiból mindenekelőtt a kelet-európai tagállamok profitálnak.

„Minden összefügg mindennel” – jegyezte meg arra a felvetésre, hogy a kelet-európaiak szerint a két ügynek nincs köze egymáshoz. Hozzátette: joggal sújtják büntetéssel a stabilitási és növekedési paktum előírásait megsértő tagállamokat, és ehhez hasonlóan a menekültválság megoldáshoz is büntetésekre lesz szükség a szolidaritást megsértő tagállamok ellen.

Összesen 223 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
tóth mária
2015. szeptember 13. 16:30
Tegnap küldtem Faymannek egy e-mailt és megkérdeztem tőle, miért hazudik! Találtam egy cikket is róla, hogy 7 év sötét folt van az életeben, mit szól hozzá, mit tett anno?! Várom a válaszát, ami lehet, sohasem ér ide.
jégecet
2015. szeptember 13. 11:53
"Az Európai Unió egyetlen tagállama sem büntethető azért, mert objektív okok miatt nem képes befogadni és integrálni előírt számban menedékkérőket – szögezte le vasárnap a román külügyminisztérium az Agerpres hírügynökségnek. Bukarest az osztrák kancellárnak a Der Spiegelben szombaton megjelent állításaira reagált. Werner Faymann úgy vélte: az uniós támogatások – például a strukturális alapok – csökkentésével kellene büntetni azokat a tagállamokat, amelyek nem hajlandók elfogadni azokat a kvótákat, amelyeket az Európai Bizottság szabott meg." Ajjaj. :D
Vezetéknév Utónév
2015. szeptember 13. 11:39
A kancellárnak igaza van. Köszönet azért, hogy helyre rakta a szélsőjobboldal felé csúszó-mászó Orbán Viktort.
Freex12
2015. szeptember 13. 08:11
En le sem kozoltem volna ezt a hìrt egyik ujsagban sem. Most mindenki ezen hőbörög, direkt gerjeszti a media az indulatokat, de minek? Ez egy szerencsetlen bolond csak rá kell nezni egy pillanatra. Ki tudja lehet, lehet hogy apja mar palesztin. Lapszelre ezzel az egésszel...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!