Az Ipsos 2015. március elején országos reprezentatív kutatást végzett a felnőtt magyar lakosság körében a vasárnapi zárva tartással és a bevásárlási szokásokkal kapcsolatban. A felmérés szerint a magyar lakosság a vasárnapokat jellemzően otthon tölti, de közel negyedük a hét utolsó napjára ütemezte eddig az élelmiszer- és háztartási cikkek beszerzését. Ez főként az aktív keresőkre volt jellemző, valamint Budapesten volt magasabb a vasárnapi bevásárlást végzők köre. A felnőtt lakosság több mint kétharmada nem ért egyet a kötelező vasárnapi zárva tartással.
Az Ipsos azzal kapcsolatban végzett felmérést, hogy a március 15-én bevezetésre kerülő vasárnapi zárva tartás milyen hatással lesz hétvégi tevékenységekre, beleértve a tervezett és nem tervezett bevásárlásokat.
A lakosság 22 százaléka szokott vasárnaponként vásárolni, az aktív keresők és a fővárosiak nagyobb része járt vasárnap boltokba
A lakosság jellemzően jelenleg is otthon tölti a hétvégéit: a válaszadók 77 százaléka állította, hogy vasárnaponként olvas, tévézik, más szabadidős tevékenységet folytat otthonában, vagy éppen a családjával szervez programot. A megkérdezettek közel negyede, 22 százaléka szokott vasárnap élelmiszert vagy egyéb háztartási cikkeket vásárolni, 12 százalékuk pedig ekkor nézelődik vagy vásárol ruházati, lakberendezési vagy műszaki boltokban.
Az aktív keresők körében több a vasárnapi vevő: 28 százalék az aktív keresőknek szokott vasárnaponként élelmiszerboltokban vásárolni, míg tartós fogyasztási cikkeket árusító üzleteket 15 százalékuk látogat ilyenkor. Eltérést láthatunk ugyanakkor a lakóhely típusától függően is: a fővárosban élők mind élelmiszer, mind tartós cikk jellegű termékeket magasabb arányban szereznek be vasárnaponként, míg a községekben élők az átlagosnál kevésbé vásárolnak ezekből.