„– Igaz a Jeremie-alapok ugyanazon a piacon mozognak, azonban mégis vannak különbségek az üzleti modellben a szereplők között. A DBH miben tudja magát megkülönböztetni a többiektől?
– Tapasztalataink szerint negyedévente átlagosan 50-60 megkeresést kapunk a projektgazdáktól, előfordult olyan is, hogy olyan emberrel beszéltünk, aki már több alapkezelőnél is járt, azonban mi nem érzékeltük, hogy versenyhátrányunk lenne a piacon. A cégek többsége kifejezetten azért jön hozzánk, mert az üzleti modellünk eltér a többiektől. A DBH-val való kapcsolat csak egy részét teszi ki a versenyképes árazás melletti tőke, mi adunk ezen felül infrastruktúrát, ha ez szükséges, valamint tanácsadást is. Mindez annak is köszönhető, hogy a DBH Group-nál először a befektetési tanácsadási terület volt meg, majd ezt követően ment át a társaság a tőkealap-kezelés felé.(...)
– A Jeremie-program hatására megélénkült a startup piac. Miként értékeli a piac fejlődését?
– Azt látom, hogy a mai magyar fiatalok már egyetemista korukban rendelkeznek cégvezetési tapasztalattal, céget alapítanak - a mi időnkben ez nem így volt. Ha ehhez képest nézzük, óriási a fejlődés az elmúlt 20-25 évben. Üdvözítő, hogy egyre inkább felismerjük azt, nagyon fontos tanítani az egyetemeken, hogyan is lehet egy vállalkozást elindítani. A fiataloknak tudniuk kell, nem csak az a választási lehetőségük, hogy az öt év elvégzése után egy multinacionális cégnél helyezkednek el, hanem egyre inkább alternatíva egy saját cég alapítása. Minket is gyakran kérnek meg előadások, tréningek tartására. Ez egy fontos, jó irány, persze Nyugat-Európában sokkal korábban kezdték, de jobb későn, mint soha. Ha ezt elkezdtük néhány éve, ezt folytatni és erősíteni kell.
– Megéri itthon egy céget alapítani? Azért is aktuális a kérdés, mert manapság egyre többet hallani a tehetséges fiatalok külföldre vándorlásáról.