Mégsem szavazza meg a Tisza Párt a Karácsony Gergely által javasolt főpolgármester-helyetteseket
Az indoklásból az derül ki, hogy nem Gyurcsány embereivel, a régi baloldali káderekkel van bajuk, hanem azzal, hogy nincs szmsz.
Ha nem állítanák forgalomba a fővárosban a 150 szolgáltatói buszt, a BKV képtelen lenne ellátni a feladatát 2013-ban, mivel mintegy 500 autóbuszt kell kivonni a forgalomból – mondta György István (Fidesz-KDNP) városüzemeltetési főpolgármester-helyettes az InfoRádió Aréna című műsorában kedd este.
A főpolgármester-helyettes az új buszüzemeltetési modell első fecskéjének nevezte a busztender kedden kihirdetett eredményét, jelezve, a 800 milliárd forint értékű elmaradt felújításokat próbálják az új külsős buszok bevonásával megoldani. Hozzátette, hogy jövőre mintegy 500 autóbuszt kell leselejtezni, így a 150 szolgáltatói busz nélkül gyakorlatilag képtelen lenne szolgáltatni a BKV. Megjegyezte: az új buszok nélkül az 1-es és a 3-as villamosvonal felújítása idején szükséges pótlóbuszokat sem tudnák forgalomba állítani.
György István szólt arról is, hogy a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozása 22 éve megoldatlan, a kormány és a főváros megállapodásának keretei most rajzolódnak ki, ám van egy 10 milliárd forintos rés, amelynek a fedezetét még nem látja. Mint mondta, a kormány várhatóan nem a költségvetésen keresztül rendezi a kérdést, hanem adópolitikával, a források átrendezésével. A főváros idén 30 milliárd forinttal támogatta a BKV-t, jövőre a legjobb esetben is csak ennek a felét fogja tudni előteremteni – mondta.
Hozzátette: a jelenlegi szolgáltatási színvonalat fenn kell tartani, veszélyes lenne a teljesítmény csökkentésében gondolkodni.
A Budapesti Közlekedési Központ felügyeletéről szólva úgy vélte: eddig is volt pénzügyi és jogi koordináció a javaslatok előkészítésénél, de a főpolgármesternek joga van további biztosítékokat beemelni azzal, hogy további két helyettese feladatkörébe helyezi a kontrollokat. Szavai szerint nem lát indokot a lemondásra, de fájlalja, hogy lassulnak a folyamatok és kevésbé tud hatékonyan segíteni a munkában.
A Tarlós Istvánnal közös munkára utalva azt mondta: meg kell tanulni együttműködni vele; vannak nehezebb és vannak könnyebb napok. Hozzátette, hogy a Fidesz-KDNP-frakció és a főpolgármester között „párbeszéd van” az elmúlt két év munkájáról, amely nem tartozik a nyilvánosságra.
György István arról is beszélt, hogy az új városüzemeltetési modell elképzelése a mai napig megállja a helyét, de tart attól, hogy megtörik a lendület a program végrehajtásában. Megítélése szerint vannak szakmai viták, amelyeket újra le kell folytatni, például a BKV átszervezése, a kötöttpályás és a buszágazat szétválasztása ügyében, de meggyőződése, hogy elkerülhetetlen a vállalat megreformálása.