BKV: fizetésük ötödét bukhatják az alkalmazottak

2011. november 29. 07:36

Jövőre havonta 37 ezer forintot bukna egy átlagos BKV-dolgozó, amennyiben a vállalat menedzsmentjének szándékai szerint módosítják a kollektív szerződést – írja a Népszava. A BKV jövőre 5,05 milliárd forintot takarítana meg mintegy 12,2 ezer munkavállalóján.

2011. november 29. 07:36

Fizetésük mintegy ötödét elveszíthetik a BKV dolgozói, ha a kollektív szerződést a menedzsment szándékai szerint módosítják – írja a Népszava. A lap a közlekedési társaság előzetes, belső számításaira hivatkozva azt írta: „jövőre havonta 37 ezer forintot bukna egy átlagos BKV-dolgozó”.

A Népszava szerint egy eddig havi átlagosan 202 ezer forintos nettó bérért dolgozó BKV-alkalmazott elveszítheti jövedelme 18 százalékát. Ezzel, és a pótlékok csökkentésével a BKV a mintegy 12,2 ezer munkavállalóján 2012-ben összesen 5,05 milliárd forintot takarítana meg.

A lap szerint a kollektív szerződés módosításával a jövőben csak annyi juttatás és jövedelem jár majd mindenkinek, amennyit a Munka törvénykönyve (Mt.) megenged. Márpedig a BKV-sok, illetve érdekképviseleteik az elmúlt években sok olyan juttatást harcoltak ki, amelyek többet nyújtanak az abban rögzítetteknél. Ezek a juttatások beépültek a bérbe, így a mindenkori bérmegállapodás részei voltak a BKV-dolgozók számára.

Összesen 30 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
realista
2011. november 29. 19:11
Az átlagfizetés nálunk nem egy értékelhető adat, mivel a bérek között több nagyságrend különbség is van. Az átlag akkor értelmezhető, hogy a többség annyit is keres. Ezzel szemben az az igazság, hogy a többség messze az átlag alatt keres. Pl. ha 20 ember közül 1 keres 1.800 ezret 1 keres 800 ezret 18 pedig 100 ezret keres, akkor ebből kijön a 220 ezres átlag, pedig a 90% még a felét sem keresi.
trespass
2011. november 29. 12:08
T.Tarlos ur! A BKV-t ugy lehetne nyeresegesse tenni,hogy az utazas hosszatol fuggetlenul az elso 5 megallot gyalog kene megtennie az"utasnak",ugy,hogy ezert is fizetnie kell 50forintot kulon,a jegy aran felul. Aki csak egy megallonyit setal,csak 10-et fizet,a haz aljaban levo trfikba leliftezni (5.em-ig) csak 5ft. A fent emlitett 5 megallo a metro eseteben 2 lenne. Tarlos ur! A tanacsadoi dij (szamomra) csak az extra bevetel 0.5%a! Gondoljon bele!Occo,zold,egeszseges,energiatakarekos! Mindenki nyer!
rakosi
2011. november 29. 11:45
A BKV-nál a 202000ft nettó fizetés úgy jöhet ki, ha a vízfej nevezetesen a vezetés és az adminisztráció bére is benne van az átlagban. Az autóbuszvezetők nem keresnek ennyit! Vidéken a helyzet még rosszabb igaz a Nokiás doboz effektus itt is működik. Említek egy példát, erre van rálátásom. A Borsod volánnál az autóbuszvezetők bruttó bére túlóra nélkül 110000-130000ft között szóródik. Tessék kiszámolni ennek mennyi lehet a nettója! Évek óta nincs béremelés, csak a cafeteria összegét emelgetik. A vízfej, ami a rendszerváltással sem lett kisebb, sőt terjeszkedett viszont nagyon jól meg van fizetve. Ennek ellenére a vezetés étvágya határtalan, ha pénzszerzésről van szó. A cégnél az utolsó segédmunkás is tud róla, hogy az autóbuszalkatrészek beszerzése korrupcióval párosul. A vezetés saját cégét iktatta be a beszerzési láncba így minden alkatrész megrendelés 10%-20%-al drágul. Az évek során így elsíbolt összeg már milliárdos tételeket tesz ki! A vállalat 2. embere saját autóbuszparkkal mazsoláz a Volán zsíros megrendelései közül. Mindezt mindenki tudtával következmények nélkül! Abszurdisztán ez az ország!
P.A.
2011. november 29. 10:21
Jól értem, hogy arról van szó, hogy a kollektív szerződés miatt keresnek sokat?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!