Legsötétebb nap: ezentúl csak ideológiai meggyőződésből lehet hazát árulni, pénzért már nem

Kíváncsian várjuk, hányan maradnak ügynökök így a terepen, hogy le kell költözniük az emberek közé a hóhatár feletti villából.

Többek között a céltalanságot és a fejlődésképtelenséget tartja a magyar vasút legfőbb bűneinek Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője. Fónagy János államtitkár ígéretet tett arra, hogy a közösségi közlekedési döntéseket ezentúl nyilvános vita fogja megelőzni.
„A megfelelő politikai döntéseket követően a közeljövőben vitára bocsátják a közösségi közlekedés koncepcióját, illetve a készülő személyszállítási törvényt” - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára szerdán a Nyílt pályán - Nemzeti Vasúti Kerekasztal címmel tartott vitanapon. Az államtitkár azt mondta, hogy a személyszállítási törvényben egyebek közt szabályozzák az egységes menetrendet, tarifa- és kedvezményrendszert és szervezetkialakítást. Hozzátette: a tervek szerint még az idén további 5-6 bezárt vasúti vonalat nyitnak újra.
Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: a MÁV jelenlegi gondjai az állami szerepvállalás tisztázatlanságából, a vasúttársaság működési hiányosságaiból adódnak. Kiemelte: „A magyar vasút sorsdöntő időszakához érkezett, a közösségi közlekedés, a MÁV átalakítását nem lehet tovább halogatni, változásra van szükség, az utasokat előtérbe kell helyezni, továbbá el kell érni, hogy döntések ne szülessenek meg a vasutasok nélkül.”
Vitézy Dávid szerint a magyar vasút hét fő bűne a céltalanság, az önsorsrombolás, az igénytelenség, a fejlődésképtelenség, a bezárkózottság, a motiválatlanság és a némaság. A VEKE szóvivője az összehangolt közlekedés és a regionális szemlélet mellett érvelt.