„A megfelelő politikai döntéseket követően a közeljövőben vitára bocsátják a közösségi közlekedés koncepcióját, illetve a készülő személyszállítási törvényt” - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára szerdán a Nyílt pályán - Nemzeti Vasúti Kerekasztal címmel tartott vitanapon. Az államtitkár azt mondta, hogy a személyszállítási törvényben egyebek közt szabályozzák az egységes menetrendet, tarifa- és kedvezményrendszert és szervezetkialakítást. Hozzátette: a tervek szerint még az idén további 5-6 bezárt vasúti vonalat nyitnak újra.
Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: a MÁV jelenlegi gondjai az állami szerepvállalás tisztázatlanságából, a vasúttársaság működési hiányosságaiból adódnak. Kiemelte: „A magyar vasút sorsdöntő időszakához érkezett, a közösségi közlekedés, a MÁV átalakítását nem lehet tovább halogatni, változásra van szükség, az utasokat előtérbe kell helyezni, továbbá el kell érni, hogy döntések ne szülessenek meg a vasutasok nélkül.”
Vitézy Dávid szerint a magyar vasút hét fő bűne a céltalanság, az önsorsrombolás, az igénytelenség, a fejlődésképtelenség, a bezárkózottság, a motiválatlanság és a némaság. A VEKE szóvivője az összehangolt közlekedés és a regionális szemlélet mellett érvelt.