Az eddigieknél sokkal nagyobb mértékben vesszük figyelembe a civilek és zöldek tanácsait, ígérte meg beszédében Tarlós István, a Fidesz-KDNP főpolgármester-jelöltje. „Nem azt nem hiszem el, hogy mennyi bicikliút épült New Yorkban, hanem azt nem hiszem el, ami eddig Budapesten történt” – így Tarlós. Bűn lenne nem bevonni a nagy közhasznú civil szervezeteket a városvezetői munkába, csakhogy vannak olyan civil szervezetek is, melyek tevékenységét érdemes kritikával kezelni, hiszen megkeseredett emberek alapították őket, mondta a politikus. „Azt hiszem, mindenki egyetért abban, hogy a város közlekedése nem fenntartható. Ha megkapom a budapestiek bizalmát október 3-án, alkalmas közlekedési rendszert szeretnék felállítani a konstruktív civil szervezetekkel együttműködve” – ígérte meg a jobboldali főpolgármester-jelölt a szerdai konferencia előadóinak. Tarlós szerint nem ígéretekre van szükség, hanem az intézményrendszer megújítására. Ez a gyakorlatban két mamutcég létrehozását jelenti: egy közlekedési központét, mely minden felmerülő fővárosi közlekedési problémát koordinálna és egy közműholdingot, mely a közszolgáltatásokat felügyelné.
Nem követné a trendeket Tarlós
„Ma eljutottunk oda, hogy a város közlekedése az élhetőség gátja lett” – szögezte le Tarlós István, aki megígérte: az új intézményrendszerben az új közlekedési központ jobban rá fog nézni egyes beruházásokra, és a beruházásokat kísérő útlezárásokra és közlekedési változásokra. „Az elmúlt hónapok büntetőügyein és botrányain túl a BKV képtelen a megújulásra, Budapesten még mindig a hatvanas-hetvenes évek lyukasztós jegyrendszere működik. A város nem látja tisztán, mekkora a baj a közlekedési cégnél.” Tarlós szerint érdemes tisztában lenni azzal, hogy a források végesek, végtelen hely pedig nincs a városban. „A városban nem trendkövető, hanem trendalakító közlekedéspolitika szükséges: nem szabad elfogadni a csökkenő utasszámokat: kapukat kell kinyitni, lehetőséget adni, nem pedig dresszírozni a városlakókat.” A BKV finanszírozásáról Tarlós elmondta: nem fogja elfogadni azt a szerződést, amit Horváth Csabáék kötöttek a céggel, mely alapján emelkedő jegyárakkal és járatritkításokkal kompenzálnák a cég büdzséjét. „Mi nem abban gondolkodunk, hogy néhány havi bért folyósítsunk a BKV-nak, hanem abban, hogy talpára állítsuk a céget.”
Tarlós beszéde végeztével boldog jövőt kívánt a közönségnek.