Varga Judit válásán csámcsogott kissé a minap Szabó Tímea. (Azok kedvéért, akik egészséges távolságból figyelik a magyar pártpolitikai arénát, megjegyezzük: ő, mármint Tímea, egy – papíron legalábbis mindenféleképpen – létező párt vezető személyisége, legalább 0,2 százalékos országos támogatottsággal, ráadásul parlamenti képviselő, sokszor kiabál az Országházban.) E csámcsogás keretében a baloldali szellemi térben nagy ünnepnek számító nőnapon (gyökerei a dicső munkásmozgalomra vezethetők vissza) sikerült az egyik politikusnőnek rúgnia egyet a másik politikusnőbe, indulatának egyetlen valós oka pedig mindössze az volt, hogy pályatársa a parlamenti patkó túloldalán foglal helyet.
Szabó Tímea közösségi bejegyzésében elismeri ugyan, hogy a válás magánügy (tegyük kezünkre a szívünket: tényleg az!), de ezután azonnal közügyként próbálja meg tálalni azt, mintha ez a dráma (minden válás mélységesen mély dráma) ránk tartozna, mindannyiunkra, nem pedig az érintett családra. Egyszerre pedig alkalmat lát arra is, hogy rugdossa kissé azokat, akik a konzervatív, horribile dictu keresztény értékek alapján gondolkodnak fontos kérdésekről (is).
Mintha lenne bármiféle ellentmondás aközött, ha egy politikai közösség értékrendszerében kiemelt helyet foglal el a házasság intézménye (csak konzervatívan, természetesen: férfi és nő között), valamint a család mint a társadalom legalapvetőbb és legfontosabb eleme, és aközött, ha e közösség egyik-másik tagjának személyes életében valamiféle tragédia következik be.
Ismerek sok elvált embert, közülük kevesen mondják azt (leginkább azok, akikben még friss a seb, nagy a fájdalom), hogy a házasság rossz, az őszintébbek hamar belátják önmaguk és mások előtt is, hogy abban a konkrét házasságban működtettek rosszul dolgokat.
Tímea számára ez még nem vált felismerhető igazsággá.
A liberális politikus némiképp mégiscsak hagyományhű: híven ragaszkodik önnön szokásaihoz, például abban, hogy e tematikában következetesen csúsztat. Arról értekezik például, hogy azok, akik osztják az igazságügyi miniszter által is vallott értékeket, és a társadalom jó működéséhez ezeket elengedhetetlennek tartják, azok úgy tekintenek a házasságra, mint az egyetlen „Isten és ember előtt elismert életformára”.