„Azok akarunk maradni, akik vagyunk” – néz le a turistára a szép régi felirat Luxembourg óvárosának egyik házáról, és hát ki is vitatná el az ilyesmit egy sokszínű, plurális Európában: ha egy ország szexi adóparadicsom szeretne lenni, akkor helyénvaló, hogy megélhesse ezt az identitását. Sőt, azt a korábbi pénzügyminiszterét és kormányfőjét, aki stikában vétókkal blokkolta a multinacionális konszernek adóelkerülése elleni uniós fellépést, és akinek idején más országokat eurómilliárdos kár ért a luxemburgi seftelés miatt – nos, őt otthoni bukása után egyenesen az EU élére kellett röpíteni, kitüntetésekkel gazdagon ékesítve, kvázi a szolidaritás európai értékének arcaként.
Erre most egy másik uniós ország, amely április 3-án ráutaló magatartással jelezte, hogy szintén óhajtana az maradni, aki, válaszképpen kap a nyakába egy újabb európai parlamenti jelentést. (Mielőtt bárki felhorkanna, mondván, nem is az egész ország nyilvánított ekként véleményt a választásokon, hanem csupán bő hárommillió polgár: a Sargentini-jelentés óta tudjuk, sőt, európai bírósági papírunk is van arról, hogy a tartózkodásokat nem kell figyelembe venni. Azaz a kétharmad az bizony kétharmad.)
Tehát itt van ez az újabb írásmű, szerzője ezúttal a zöld
Gwendoline Delbos-Corfield, aki feminizmustörténeti-színházi témában írta szakdolgozatát,
majd egy eldugott francia hegyi faluban alapított családot, hogy onnan Brüsszelbe ingázva mondja meg a frankót a magyar valóságról. Sok-sok egyéb kifogás mellett rámutatva két vállalhatatlan anomáliára: hogy 2018-ban „a magyar kormány úgy határozott, hogy a nemekkel kapcsolatos tanulmányokat törli az akkreditációra és közfinanszírozásra jogosult mesterképzési programok listájáról”, valamint hogy „a nők politikai képviselete rendkívül alacsony”.