A Direkt36 cikkének hangulata azonban kissé más: ebből az jön le, hogy a bizonyos körökben népszerűvé vált „autómegosztó” szolgáltatást nyújtó
Ubernek a kormány úgymond mennyire keresztbe tett végül,
pedig micsoda innováció érkezett Magyarországra. Például hangsúlyosan kiemelik, hogy az Uber nem tudott eljutni a miniszterelnökig, a taxisok levele azonban gyorsan a kormányfő asztalára került, aki aztán intézkedett is. A Direkt36 tehát kihozta, hogy a kormány engedett a hazai taxicégek nyomásának szegény Uberrel szemben. Nem csoda, hogy az Uber „shitstormnak” titulálta hazánkat, Bulgáriával és Romániával egyetemben (bezzeg Románia!), és távozott!
Pedig egyébként másik cikkükben maguk írják, hogy „az Uber a legtöbbször nem vesződött azzal, hogy előzetesen taxiengedélyeket szerezzen, vagy igyekezzen megfelelni a helyi szabályoknak, hanem elindította a szolgáltatását, és aztán reagálni próbált a kibontakozó ellenállásra.” Sőt, hozzáteszik: „A politikusok pedig gyakran segítőkészek voltak.” Az Uber európai főlobbistája, Mark MacGann egyszer úgy fogalmazott, hogy „ez úgy megy, hogy az Uber elindul, és akkor jön a szabályozási meg jogi szarvihar”. Szóval az Uber mindenhol szarviharral számolt, nem csak Romániában, Bulgáriában és Magyarországon.
Adott tehát egy amerikai cég, ami nemzetközileg terjeszkedik, megpróbálván letarolni minden helyi akadályt. Baloldali lapok rendes baloldali módjára nemzetközi együttműködésbe ezt utólag feltúrják, pellengérre állítva a céget és azokat a politikusokat, akik engedtek neki. Kivéve a magyar felet, ami úgy hangolja a cikket, hogy épp azt hozza ki problémának, hogy a kormány nem engedett az Ubernek, ellenben engedett a hazai taxisoknak (persze a hazai taxis cégekért sem teszem tűzbe a kezem). Mindenesetre az kiderült, hogy
a magyar kormány szuverén módon járt el, és nem ijedt meg egy újabb, nyomulós amerikai cégtől, elvárva tőle, hogy alkalmazkodjon a helyi szabályokhoz.
Jellemző a különbség: máshol felháborodnak azon, hogy az Uber shitstorm-taktikát alkalmaz; itthon meg azon jajonganak, hogy nem tetszettünk az Ubernek, ezért le lettünk shitstormozva. Míg a nyugati baloldaliak azon vannak kiakadva, hogy az Uber lobbitevékenysége sikerrel járt, az itthoni médiaszekciónak nem tetszik, hogy nem járt sikerrel.
Borítókép: Pixabay