Rakpartlezárásnak hívják a fővárosi forgalomcsillapítás állatorvosi lovát

2022. június 30. 09:56

Az egész rakparti problémakör csupán egy tünet, egy értékválasztási következmény.

2022. június 30. 09:56
null
Juhász Mattias
Telex

„A pesti alsó rakpart gépjárműforgalom előli lezárásának kérdése messze nem Budapest közlekedésének legfontosabbja, mégis jól mutatja, milyen folyamatok mozgatják a fővárosi régió mobilitási rendszerét, miért nehéz a problémákra valós válaszokat adni.

Az egész rakparti problémakör csupán egy tünet, egy értékválasztási következmény. Városaink és különösen nagyvárosaink zsúfolt helyszínek, ahol számtalan egymás mellett megférő vagy egymással konfliktusban lévő (időnként egymást kizáró) térhasználati igény találkozik. A rendelkezésre álló tér véges, dönteni kell a térhasználati módok között.

A második világháború utáni motorizációs fejlődés és az egyéni szabadságot megtestesítő autózási igények növekedésével a város- és közlekedéstervezők átszabták a városi térhasználatot és a mobilitást: akkori legjobb tudásuk szerint kielégítették a trendet, és engedtek az autók dominanciájának. Lásd például, hogy a Rákóczi úti tengely hogyan lett bevásárlóutcából belvárosi autópálya. És ez nem hungarikum, világszerte tetten érthető volt a folyamat. Ma már tudjuk, hogy ez például az élhetőség romlásán keresztül a városok szétterüléséhez és egy negatív spirálhoz vezetett.”

Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 35 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Plebeius magnus
2022. július 01. 15:52
Szerintem az egyik gyöngyszeme az írásnak: ,"Magyarországon és a fővárosban a szabályozó eszközök, ármechanizmusok és kedvezményrendszerek szinte perverz alkalmazása biztosítja, hogy a személygépjármű-birtoklás és -használat egyéni költsége aránytalanul alacsony maradjon. Gondolhatunk a szinte ingyenes lakossági parkolásra, a munkába járási kedvezményekre, a cégautók világára, a mozgáskorlátozott terepjárók sokaságára vagy újabban az üzemanyagár befagyasztására. Alacsonyan tartott egyéni költség, ezáltal értelmetlenül magas kereslet és fogyasztás, a cechet pedig – félreértés ne essék – közösen álljuk. Ez a szemléletmód gazdaságilag irreális, társadalmilag igazságtalan, környezetileg pedig káros folyamatokhoz vezet. " Röviden: prolik le az útról, az autózás csak a gazdagoké!
Vakfolt
2022. július 01. 11:46
Annyiból tényleg állatorvosi ló, hogy az egész kibaszott ellenzéknek lövése sincsen mit kéne kezdenie a fővárossal. Üzemeltetni is alig sikerül, valamiféle jövőt elképzelni? Haha. Odáig terjed a látókör, hogy hol lehet valamit lecsippenteni. Slussz.
AKissLaci
2022. június 30. 22:43
Az egész cikket nem olvastam el. Már a mandineres szemelvénytől is megfájdult a fejem. Bassza meg, ezeket a libsi orkokat tényleg tenyészti egy különösen bűzhödt gödörben valami Szarumán, vagy ezek tényleg ennyire buta állatok?! Matyi bácsi: "Meg kéne csinálni, me' összedől!" Juhász MATTIAS: " Az egész rakparti problémakör csupán egy tünet, egy értékválasztási következmény." Hogy egy libsi klasszikust (Hunter S. Thompson) idézzek: (dr. Gonzo) "Tudtam, hogy léteznek ilyesmi emberek, mert láttam őket a Szelíd motorosokban. De azt nem tudtam, hogy ENNYIEN vannak!"
mediator01
2022. június 30. 18:14
Karácsony Gergely: liberalista választópolgár állatorvosi lova.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!