A Red Hot Chili Peppers kapcsán a tízes években számos egykori rajongó elkönyvelte, hogy már a múlté, úgyhogy az általános izgalom most nem pusztán egy új lemeznek, hanem Frusciante hazatérésének, a halhatatlan felállás rekonstrukciójának szól, az egyre fokozódó elragadtatás pedig nem alaptalan, az Unlimited Love ugyanis kiváló – nem az eltelt évek ellenére és nem az újraegyesülés örömére, hanem abszolút értelemben.
A nyitódal, a Black Summer nem több mint nívósan abszolvált házi feladat, és mert tárgya a klímaaktivizmus, ezen nem is kell csodálkozni: a politizáló dalok nem minden együttesnek állnak jól, és azok kezében, akik valaha idétlenségből kezdtek zenélni, ritkán a pátosz a legélesebb fegyver – az ügy mindenesetre jó.
Akárhogy is: amint Frusciante a gitárhoz nyúl, a chili-hangzás visszatér.
A Here Ever After aztán meghozza a mindent elsöprő funkrockérzést: ez a dal a formáció bármelyik lemezéről kimagasodna, stílusában a Can’t Stopot idézi, nívójában még jobb is, Frusciante szólója meg maga a hátgerincen csigolyáról csigolyára felkúszó borzongás. Az Aquatic Mouth Dance funkjazz-hangzásával jó hangulatú és szórakoztató, de nem kiemelkedő. A Not the One dallamán andalogva a hallgató a lemez első balladáját élvezheti – személy szerint rühellem a rockballadákat, de ez a mezőnyében még tolerálható mértékig nyálas, Frusciante gitárja meg olyan éteri hangon szólal meg benne, amitől az egyszeri hallgató nem is tudta, hogy rajta van. A Poster Childnak nem csak a funk szerelmesei nem fognak bírni ellenállni, mert úgy frankó, ahogy van, a zenekar hőskorát idézi. Vagy ez még a zenekar hőskora? The Great Apes lírából épülő és kemény zúzássá fokozódó elragadó rock and roll. Az It’s Only Naturalt nagyon jó hallgatni, mert mesterien míves munka Frusciante nem evilági gitárjátékával. A She’s a Lover élvezetes, fülbemászó rocksláger, nem több, nem kevesebb. A These Are the Ways érzelmes húrokról a lemez legzajosabb, keményrockba hajló zúzásává hergelődik – elsőrangú. A Whatchu Thinkin’ eszméletlenül nagy, rendkívüli és fantasztikus: az a fajtájú és minőségű Chili, ami halhatatlanná tette őket – arra meg, ahogy átcsap funkból rockba, védjegyet kellene varratni. A Bastards of Light a lemez legrapszodikusabb és legkísérletibb dala: a melódia szövetébe annyira eltérő stílusú, hangszerelésű és energiájú részlet illeszkedik, ami önelidegenítővé teszi az élményt – a szervetlen fúzió valahogy mégis működik. A White Braids & Pillow Chair olyan ellenállhatatlanul szépséges, hogy a cinikus hallgatók szíve belesajdul – ez legyen az ő titkuk –, a lelkileg egészségeseknek meg a könnye is kifakad, amikor az elragadóan melankolikus dal, ahelyett hogy lezárulna, katartikus feloldásba torkollik, mint folyam az óceánba. A One Way Traffic nem veszi komolyan a Chili Pepperst, és hát sokan ezért is szeretik őket, eléggé önfeledt, de semmi különös, valamiért vissza kell térnie annak, hogy »hey oh«. A Veronica briliáns: a Frusciante-Chili bármelyik lemezének emlékezetes darabja lenne, szövegével Kiedis egyrészt összegzi, másrészt újrafogalmazza a hippizmust, és megvonja 1968 mérlegét. A Let ‘Em Cry megint a legjobb értelemben vett Chili: az a fajta lírikus funk, amire ugrálni ugyanolyan jó, mint szexelni, sétálni vagy autót vezetni az éjszakában – elképesztően penge. A Heavy Wing az album relatív csúcspontja: grandiózus és felemelő rocksong – minden idők akármelyik zenekara elvétve ütötte meg ezt a színvonalat. A lemez a Tangelo című édes-bús merengéssel zárul, amely a korábban elhangzott balladánál eggyel szikárabb, de azért ehhez sem kell síkosító.