„Mindhiába próbálom valamennyi, rendelkezésemre álló felületen megvédeni Wahorn Andrást, az egyik legutolsó liberális ikont, akit rasszizmussal gyanúsít, és eltörölni igyekszik az a balliberális haveri kör, amelyik kifejezetten magának vindikálja a jogot, hogy eldöntse, ki az, akinek helye van a közéletben, és ki az, akinek el kell abból takarodnia: ki rasszista, és ki nem; ki európai demokrata, és ki nem; ki készíthet szobrot, és ki nem; ki Orbán Viktor hasznos hülyéje, és ki nem. Most épp Setét Jenő romajogi aktivista rekesztette ki a Tejútrendszerből is Wahorn Andrást, akinek szaxofonos farkast ábrázoló köztériszobor-tervét cigányellenes sztereotípiának bélyegezte. Setét Jenő afelett önérzeteskedett, hogy Wahorn szájából elhangzott egy olyan mondat, mely szerint a szaxofonos farkas »egy hullámzó vízen úszó csónakon áll, az örök változás hullámain egyensúlyozó művész archaikus szobra ez, és egyben a világot bejáró, örök vándorlásban élő roma nép szimbóluma is«.
Kész elmebaj, hogy egy művész nem készíthet el egy szobrot a saját víziója alapján, mert akire Setét Jenő rámutat, az onnantól fogva fasiszta.
A szaxofonos farkas szobra nem készülhet el, mert Setét Jenő szerint a »vándorló cigányság« említése és ábrázolása önmagában rasszizmus. Miután ugyanez a Setét Jenő két éve még bennem látta meg a velünk élő Adolf Hitlert, esetleg feltenném a kérdést: nem lehet, hogy Setét Jenő a rasszista? Vagy nem értem a fogalom jelentését, mert fehérekkel szemben előadott alaptalan vádaskodás és tendenciózus gyűlölködés motivációja nem lehet rasszizmus?
Jellemző, hogy más önjelölt jogvédők szerint Setét Jenő maga is a probléma része, mert amikor a »vándorló« jelző ellen tiltakozik, valójában egy szélsőjobboldali narratívát erősít ahelyett, hogy a tényleges problémával foglalkozna: a farkassal – melyet Wahorn András nyilván azért választott, mert a cigányokat vérszomjas, hordában gyilkoló vadállatoknak látja, akik mellesleg néha szaxofonoznak.
Wahorn András egy farkas keménységével és elszántságával feszül a politikai korrektség ellen: a Partizán interjújában Gulyás Márton a szokásos, CEU-n fejlesztett, szemforgató szómágiával próbálta őt kicsontozni, de a zenész-képzőművész hősiesen állta a sarat, és diadalmasan sétált ki a tűzből. Wahorn András immár tűzálló volt, mindenki azt hitte, sérthetetlen – s ekkor egy váratlan mozdulattal elővette sokat emlegetett vadászpuskáját, belenézett a csövébe, és fejbe lőtte magát.