„Táncosként, a hagyományos műveltség szerelmeseként, annak társadalmi összekötő szerepében és közösségi identitás erősítő erejében hívőként az életem vezérvonala, hogy a számos repedés mentén szétszakadt társadalmunkban az összetartozás élményét szeretném erősíteni, nem pedig a megosztásét. Egyrészt, mert úgy érzem, hogy erre jobban rászorul nemzetünk, másrészt mert a műveltség,– aminek identitásomat, boldogságomat, céljaimat köszönhetem – , az ezt követeli meg, sőt (!) – megadja ezt a lehetőséget! Ezért nem jelenek meg olyan platformokon, amelyek bár könnyebb megélhetést biztosítanának , de valamilyen gondolat-idológia-rendezőelv mentén akárcsak kicsit is kisajátítanák ezt a kultúrát, és ezzel csorbítanák az én víziómat. De vannak események, amikor a műveltség lényét, lényegét, vagy a létének feltételét jelentő szellemi környezetet éri olyan karakteres beavatkozási kísérlet, hogy olyankor nem megszólalni nem csak bűnös gyávaság és álszentség, hanem elmulasztott védelmi kötelesség.
A 444.hu LMBTQ-s táncház provokatív megfogalmazású cikke alapján saját megítélésem alapján méltán gondoltam elérkezettnek az időt, amikor a nyugati cancel culture mozgalmak ijesztő jelenségei után saját hagyományos műveltségünk lényegét érintő »átértelmezési« kísérlet nulladik mérföldkövének, előszelének láttam ezt a jelenséget. De már első megfogalmazásom során is kiemeltem, hogy a kezdeményezők valószínűleg nincsenek tudatában annak, hogy milyen félelmeket ébreszthetnek föl. Ezért örültem, hogy Oláh Balázs, az esemény egyik tánctanára a kiírásom után rögtön fölkeresett, és bebizonyosodott rögtön, hogy az ő részükről a cancel culture fogalma alá tartozó semmiféle szellemi agresszió fel sem merült. Ők csak néptánc foglalkozást szerettek volna tartani az LMBTQ közösségébe tartozó embereknek, majd megjelent egy újságíró, aki saját (ill. portálja) szája ízére formálta az esemény kommunikációját, és a cikk kapcsán saját nyilatkozataik változtatási jogát is megtagadta az esemény szervezőitől! Ahol ilyen komoly médiaetikai vétség is megtörténik, ott látszik, hogy komoly kultúrharcról van szó.