Se feljelentés, se petíció, csak érvek
Az ominózus döntést követően a sértetten távozó ex-zsűrielnök hosszadalmas bejegyzésben ostorozta azokat az értékvédőket, akik a film ellenében foglaltak állást belső fórumokon. Utóbbi tényt azonban nem tisztelte túlságosan, érvelésében például petíció indítását emlegette. A jó esetben teljes tájékozatlanságra (kevésbé szimpatikus forgatókönyv szerint kifejezett hazugságra) utaló kijelentés hamis:
az ügyben semmilyen felületen nem indult petíció,
senki nem gyűjtött aláírásokat annak ellenére, hogy sokakat bántott az ügy.
Ennek oka leginkább az volt, hogy mindenki tudta: a kérdést házon belül illik intézni, párbeszéd útján, empatikusan és nem a sajtón keresztül kell üzengetni vagy nyomást gyakorolni.
Dér feljelentéseket is emlegetett, ami szintén tévút: ez ugyanis egy jogi kategória, jogi útra pedig természetesen senki sem terelte az ügyet – nem is lett volna értelme. A sértett fél oldalán még az erőszak kifejezés is előkerült, egyfajta verbális agresszióra utalva, azonban ilyesmire sem került sor; bár széles körben övezte felháborodás a zsűri döntését, a kuratóriumhoz befutó levelek és telefonhívások baráti aggodalomból és az empátia jegyében fogalmazódtak meg.
Az Ars Sacra tehát – a liberális médiazaj ellenére – a döntéssel megőrizte jó hírnevét és megbízható voltát. Éppen ennek köszönhető, hogy
a keresztény művészeti értékeket és társadalmi tanítást továbbra is hűen közvetítő, rangos kulturális esemény marad.
Nem szabad csodálkoznia senkinek, ha olyan filmet, amelynek főszereplője cinikus arckifejezést vág, miközben a keresztény családmodellről hallgat beszédet, nem mutatják be egy keresztény filmfesztiválon.
Azon pedig, hogy ugyanitt nem vetítenek LMBTQ-filmeket, csak azok háborodhatnak fel hitelesen, akik a Pride szervezőit is ostorozzák, ha nem katolikus hitvallók életrajzi filmjeit tűzik nyaranként a saját fesztiváljuk programjára.