„Mi a Tisza Párt Budapest-víziója?” „Van…” – szürreális jelenetek a közgyűlésen (VIDEÓ)
Riportunk a Fővárosi Közgyűlés szerdai üléséről.
A célunk az, hogy a felgyorsított buszokra a most még gépkocsival járók minél nagyobb része váltson át.
„Régóta időszerű fejlesztés indul el a Kormány ma este közzétett döntésével: a Budakeszi felől Budapestre tartó elővárosi buszok előnyben részesítésének érdekében elkezdjük új, részben útszélesítéssel és csak jelentős átépítéssel létrehozható buszsávok előkészítését. A BFK létrejötte után, idén tavasztól kezdtünk közös munkába Pokorni Zoltán XII. kerületi polgármester, Győri Ottiliával, Budakeszi polgármestere, Csenger-Zalán Zsolt, a térség országgyűlési képviselője és Fürjes Balázs államtitkár közös kezdeményezésére, annak érdekében, hogy új állami beruházás indulhasson az elővárosi buszok közlekedésének segítésére a térségben.
A csúcsidőben mindennapos dugók Budakeszin nemcsak a városban élők, hanem a Zsámbéki-medence településein, Pátyon, Perbálon, Zsámbékon, Telkiben, Budajenőn lakók életét is megkeserítik és Budapestre is kihatnak. A ma este megjelent kormányhatározat szerint egy olyan megoldást kell a Budapest Fejlesztési Központnak előkészítenie, amely már a Budakeszire bevezető útszakaszoktól kezdve rendszerszinten részesíti előnyben a buszközlekedést minden torlódó útszakaszon. A célunk az, hogy a felgyorsított buszokra a most még gépkocsival járók minél nagyobb része váltson át - Budapest közlekedési problémáira ugyanis csak akkor fogunk megoldásokat találni, ha az elővárosokból és az agglomerációból többen választják a közösségi közlekedést és ezen szolgáltatásoknak javul a versenyképessége.
...
A projektben P+R és B+R parkolók is létesülnének, hogy Budakeszi távolabb eső részeiből, illetve a környező településekről is meg lehessen közelíteni az autóbuszokat. Ezek végállomását a városból Pátyra, illetve Telkire kivezető utak mellé célszerű telepíteni a P+R szolgáltatással együtt. Ugyanakkor cél az is, hogy forgalomtechnikai beavatkozások a környező településekről inkább az M1-es autópálya felé irányítsák az autókat a Budakeszi út helyett, ahonnan ez reális alternatíva. Azt is meg kell vizsgálni, hogy hatékonyan csökkentené-e Budakeszi forgalmi terhelését egy olyan elkerülőút, amely a Telki, illetve Páty felől jövő utakat kötné össze a Budaörs felé haladó úttal (de nem kínálva menekülőutat a Budakeszi út felé, ezáltal megnövelve a városra zúduló autóforgalmat).”