Régóta időszerű fejlesztés indul

2020. november 05. 06:56

A célunk az, hogy a felgyorsított buszokra a most még gépkocsival járók minél nagyobb része váltson át.

2020. november 05. 06:56
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Facebook

„Régóta időszerű fejlesztés indul el a Kormány ma este közzétett döntésével: a Budakeszi felől Budapestre tartó elővárosi buszok előnyben részesítésének érdekében elkezdjük új, részben útszélesítéssel és csak jelentős átépítéssel létrehozható buszsávok előkészítését. A BFK létrejötte után, idén tavasztól kezdtünk közös munkába Pokorni Zoltán XII. kerületi polgármester, Győri Ottiliával, Budakeszi polgármestere, Csenger-Zalán Zsolt, a térség  országgyűlési képviselője és Fürjes Balázs államtitkár közös kezdeményezésére, annak érdekében, hogy új állami beruházás indulhasson az elővárosi buszok közlekedésének segítésére a térségben.

A csúcsidőben mindennapos dugók Budakeszin nemcsak a városban élők, hanem a Zsámbéki-medence településein, Pátyon, Perbálon, Zsámbékon, Telkiben, Budajenőn lakók életét is megkeserítik és Budapestre is kihatnak. A ma este megjelent kormányhatározat szerint egy olyan megoldást kell a Budapest Fejlesztési Központnak előkészítenie, amely már a Budakeszire bevezető útszakaszoktól kezdve rendszerszinten részesíti előnyben a buszközlekedést minden torlódó útszakaszon. A célunk az, hogy a felgyorsított buszokra a most még gépkocsival járók minél nagyobb része váltson át - Budapest közlekedési problémáira ugyanis csak akkor fogunk megoldásokat találni, ha az elővárosokból és az agglomerációból többen választják a közösségi közlekedést és ezen szolgáltatásoknak javul a versenyképessége.

...

A projektben P+R és B+R parkolók is létesülnének, hogy Budakeszi távolabb eső részeiből, illetve a környező településekről is meg lehessen közelíteni az autóbuszokat. Ezek végállomását a városból Pátyra, illetve Telkire kivezető utak mellé célszerű telepíteni a P+R szolgáltatással együtt. Ugyanakkor cél az is, hogy forgalomtechnikai beavatkozások a környező településekről inkább az M1-es autópálya felé irányítsák az autókat a Budakeszi út helyett, ahonnan ez reális alternatíva. Azt is meg kell vizsgálni, hogy hatékonyan csökkentené-e Budakeszi forgalmi terhelését egy olyan elkerülőút, amely a Telki, illetve Páty felől jövő utakat kötné össze a Budaörs felé haladó úttal (de nem kínálva menekülőutat a Budakeszi út felé, ezáltal megnövelve a városra zúduló autóforgalmat).”

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 14 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
tevevanegypupu
2020. november 05. 09:33
Ha megnézi,hogy milyen alakok ülnek a kocsik kormányánál, akkor rájöhet arra, hogy ezt soha nem tudja elérni..
Falfirka
2020. november 05. 08:36
aki autóval közlekedik, soha nem fog tömegközlekedni. ezt tudomásul kell venni!
küllő
2020. november 05. 08:18
" régóta időszerű " -- ??? Nocsak a bukott tarlóspapa kritikája ??
kunfia
2020. november 05. 08:02
"ha a buszsáv káros hatásait csak az átmenő forgalom korlátozásával lehet kiküszöbölni, akkor miért nem rögtön a buszok számára szabadítják fel a Fő utcát - egy plusz sáv százmilliókba vagy még többe kerülő megépítése helyett?" https://budakeszi.blog.hu/2019/03/11/inkabb_haromsavossa_szelesitenek_a_fo_utcat Ez is kamuviktor hazugsága.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!