7. Minden magyar önkormányzatnak
kell legyen egy-öt határon túli testvértelepülése, egy délvidéki, egy erdélyi, egy felvidéki, kárpátaljai, őrvidéki.
Ezek a települések közösen pályázzanak különböző elnyerhető támogatásokra a saját nemzeti hatóságaiknál (a magyar vezetésű konzorcium Magyarországon, a romániai a román hatóságnál, stb.). A magyar településeket kötelezni kell arra, hogy bármilyen szűkös költségvetéssel is rendelkezzenek, annak egy vagy két százalékát a határon túli területek támogatására fordítsa: műemlékvédelem, szociális gondoskodás, hallgatói ösztöndíj, kutatástámogatás, stb. Ezek a testvértelepülések minden június 4-én közösen ünnepeljék meg az összetartozás napját.
8. Legyen egy Kárpát-medencei szabadidő- és turizmus-kataszter. Legyen opció a magyarországiak számára Herkulesfürdő, Ótátrafüred, Szováta, Pöstyén, Szabadka is, nem csak Hévíz, Zalakaros, Hajdúszoboszló – és fordítva: egy erdélyi román vagy magyar is érezhesse úgy, hogy Félixfürdőn túl is van kínálat Orosházán, vagy éppen Székesfehérváron, a szegedi Anna-fürdőben vagy a margitszigeti Palatinuson. Kellenek kiadványok és egy jól működő webkataszter a térség múzeumairól, kulturális eseményeiről: a kolozsvári jazzfesztiváltól a székelyudvarhelyi Motion Festivalon át a gyomaendrődi motorostalálkozóig, vagy a tatai Pataráig, az egri várban tartott végvári vigasságokig, a pozsonyi koronázási fesztiválig, az újvidéki gitárfesztiválig. Lehetne szimbolikus jelleggel ennek a közös fesztiválkataszternek egy egységes fizetőeszköze, a „korona”, amely bármely tagállamban kiváltható és felhasználható egy másik ország rendezvényén, természetesen kedvezménnyel.
9. Legyen minden Kárpát-medencei régió része egy közös adatbanknak. A régiók intenzív kooperációját gazdasági téren a nemzetközi versenyben való eredményesebb helytállás motiválhatja. A munkamegosztás, a komplementaritás erősítése kiemelt támogatást kell élvezzen. Első sorban magyar oldalról, természetesen. Legyen egy Kárpát-medencei magyar áruházlánc, legyenek kárpáti értékesítési szövetkezetek és konzorciumok, mindenki által ismert és fogyasztott kárpáti brandek: a Maly Gazda tejtermékek, a Tatra Tea, az Unicum, a parajdi só, a kalocsai paprika, a makói hagyma, tokaji bor, a borszéki víz, a Csíki Sör, de az Ursus is, és bár ezek a hegyláncon túliak, a murfatlar és a cotnari borok is. Kötelező jelleggel legyen minden itt forgalmazott terméken feltüntetni a teljesen felesleges flamand, francia vagy olasz megnevezés helyett a szlovák, a román, a magyar, a szerb, a horvát, a szlovén, a német, a ruszin – az angol mellett. Lehetne mindehhez egy, a minőséget biztosító fórum, amely a kiemelten jó termékeket promotálja és minőségét garantálja. Lépjünk túl azon, hogy mely országban készítenek tokajit és hol használható a „pálinka” megnevezés.