„Molnár Gál Péter (mostantól MGP) visszaemlékezését olvasom. A valaha nagy hatalmú színikritikusét, akinek befolyása nem szédítően eredeti ítéleteiből, hanem abból a tényből fakadt, hogy az állampárt lapjánál, a Népszabadságnál dolgozott. Luciferi lényéről közmegegyezés alakult ki kortársai körében: egy-egy jelzővel, mondattal, jellemzéssel pályákat, emberi életeket tett tönkre. Ismeretes példa erre Latinovits Zoltán, akinek az öngyilkosságában a családi, baráti visszaemlékezések szerint döntő szerepet játszott MGP bántó kritikája, amellyel A kutya, akit Bozzi úrnak hívtak című darabba visszatérő művész önérzetét zilálta szét.
A most megjelent memoár (Coming out) szaftosnak ígérkezett, hiszen a homoszexualitása miatt 1963-ban beszervezett MGP akkor kezdte írni, amikor a közvélemény tudomást szerzett ügynöki múltjáról. Aztán 2011-ben meghalt, a kéziratot pedig csak most adták ki. Egy-egy gyomorforgatóan undorító, beteg részlettől, valamint a spiclik munkájának bemutatásától eltekintve a posztumusz életrajz nagy titkokról nem lebbenti fel a fátylat. Minket nem is ezek érdekeltek, hanem arra figyeltünk fel, hogy MGP a megbánás legcsekélyebb jeleit sem mutatja, azt a látszatot kelti, mintha a besúgás afféle szellemi kaland volna. Igazi szörnyeteg tárul fel a könyvből, önmagába szerelmes, nárcisztikus értelmiségi, akinek nincs felelősségérzete, és – ezt Tábori Nóra mondja róla – a homoszexuális emberekre jellemző módon érzelmi végletek, az imádat és a gyűlölet között csapong.”