Intellektuálisan-szellemileg ez zéró. Sub zéró.
Kezdjük az alfánál. Borkai Zsolt zavaros ügye hogyan hitelteleníthetne bármit, amit eddig a jobboldal képviselt? Azért, mert Borkai Zsolt lyukas, elhadházyzott zokniban, Fekete Pákó világzenéjére kopulált az arra kijelölt input-output nyílással, attól még a saját értékrendem és önazonosságom, s a jobboldaliság érvényessége nem szennyeződött be egy elzsírosodott májú szamojéd ügyvéd ejakulátumával.
A kereszténység, a megváltás titkos terve pláne nem omlott össze.
Érvényben van. Lehet továbbra is vállalni és aszerint élni. Magyarul: ha egy pap a szentmise előtt a sekrestyében felláltatja a ministránsfiút (bármekkora botrány ez, amiért húspéppé kell verni), az ostya attól még Krisztus teste, a bor pedig a Megváltó vére marad. Ez van. Ez a katekézis, mert egy aljadék pedóatya sem foszthat meg senkit a kegyelemtől.
Egyszerű a képlet, mert a megfejtés nem a mindenre-mindenkire kiterjedő, „nagy leállás”, a „lerohadás”, a „morális megújulás”, a „pangás”, hanem a küzdelem folytatása. De egyébként is – ebben a régóta fennálló helyzetben, amelyben élünk –, a harcnál nem tudok erkölcsösebb vállalást. Ha harc van, akkor nem jut idő a bűnökre. Mint Dávid király és Hitteus Uriás sztorijában. A lényeg: Dávid fáradtságra hivatkozva dezertált a harctérről, helyette pedig egy hűséges, elit katonájának beolajozott testű asszonyát kezelgette. De nem riadt vissza attól a gyávaságtól sem, hogy Uriást a fix fronthalálba, a húsdarálóba küldje. Nem maradt büntetés nélkül az, amit tett. Illetve nem azt büntette meg Dávidon JHVH, amit tett; hanem azt, amit nem tett meg: nem vonult fel Rabba városa ellen.
A tanítás egyszerű: minden generációnak azt kell tennie, amire hívása, küldetése van: nekünk nem rinyálnunk, kiegyeznünk, megbékélnünk és leszerelnünk kell a leghatékonyabb Wunderwaffékat, hanem bevenni az Amálekiták összes városát. És megtartani az isteni törvényt, hogy áldás szálljon az átkozott, kiszáradt földre.