Nem arra szolgál, hogy közvetlen, kézzelfogható változásokat kényszerítsen ki, hanem arra, hogy erős képeket, magával ragadó szimbólumokat termeljenek ki vele a tiltakozók, mint például a puskacsőbe virágot dugdosó hippik, vagy éppen a periférikus néprétegek elégedetlenségét láthatóvá tévő sárgamellényesek.
Ezek az igéző képek szabadítják el aztán a társadalmi változás energiáit, amik persze tovább szélesíthetik a materiális térben zajló tiltakozást (a tüntetőkhöz további tízezrek, százezrek csatlakoznak, megszaporodnak az erőszakot imitáló történések, és mindezzel együtt persze a képek), de főképpen a tömegkommunikációs csatornák elözönlése útján hatnak. Alkalmas körülmények között pedig kiérlelik azt az erkölcsi erejű narratívát, ami felülírja a hatalmon levők uralmát igazoló, nagy Elbeszélést.
Az elhajított sörösüveg nem történelemcsináló eszköz, de a képe kellő kontextusba ágyazva az lehet. Ebből fakad, hogy
a mai tüntetések inkább rituálék, mint valódi történések.
A tüntetők egy nagyjából állandó szertartás szabályai szerint megidézik a múlt tényleges forradalmait (vonulgatás, hörgő szónokok, a jelképes terek megszállása, dulakodás a rendfenntartó erőkkel, esetleg barikádépítés és kirakatok megrongálása), de a történtek sehova se futnak ki, tényleges súlyuk nincsen, annál is inkább, mert a történteknek csupán a felszínük számít. A mai „forradalmak” központi motívuma a horzsolás, az alig néhány milliméterre hatoló sérülés, ami mégis erőszakot „játszik”, látszatot kölcsönöz egy nem létező történésnek.