A Forma 1-et kellene végre betiltani. Az egész laposautó-verseny csupán egy égbekiáltó pénzpazarlás, teljesen egyforma, randa „autók” zümmögnek egyhangúan körbe-körbe, annak érdekében, hogy az egyikről kiderüljön, hogy picit gyorsabb, mint a többi. Hovatovább, egyesek azt állítják, hogy ez sport, valamiféle teljesítmény. Pedig az egész nem egyéb, mint túlárazott sofőrök versenye, akiknek tevékenysége, társadalmi hasznosság tekintetében messze elmarad taxis vagy kamionos kollégáikétól.
A kamionozás példának okáért, mind emberileg, mind szakmailag, mind morálisan egy sokkal nagyobb teljesítmény. Embert próbáló munka, ami fizikailag és szellemileg is megerőlteti a sofőröket. Én ismerek olyan fuvarost, aki hetente kétszer megjárja a Kolozsvár-Nyíregyháza útvonalat, hogy árut hozzon, hogy működtesse a gazdaság egy atomi részecskéjét. Sok ember megélhetését segíti elő, sok múlik a munkáján.
Ezeket a derék embereket azonban senki nem rajongja körül, nem reklámoznak az arcukkal borotválkozás utáni-előtti akármit. Nem állnak sorban azért az autós cégek, hogy a ruháikon szerepeljen a logójuk. Ezzel szemben kemény szankciókkal kell, hogy szembenézzenek, ha kevéssel is túllépik a megengedett sebességet. Túlszabályozással, adóztatással, ellenőrzésekkel nehezítik a hivatásos sofőrök életét.
A Forma-1 egészével egy életérzést adnak el, pontosan úgy, mint bármely hasznavehetetlen termék esetében. Semmi szükségünk nincs rá, ezért ügyes marketinggel megteremtették rá az igényt. Kijelentették, hogy ez egy férfias, hozzáértést igénylő dolog, naná, hogy százmilliók kezdtek rajongani érte. De ez semmit nem jelent: attól, hogy valamit milliók szeretnek, még egyáltalán nem jelenti, hogy jó. Filmes és zenei produkciók tömege bizonyítja, hogy az embereket jó reklámmal rá lehet szedni arra, hogy a „kajliért” rajongjanak.
Vehetsz Forma-1-es sapkát, sálat, kulcstartót, telefontokot, pólót, egy sikeres csapathoz pozicionálhatod magadat: úgy érezheted, így kicsit részesévé válhatsz a gazdagok világának. Pedig csak ingyenes hirdetési felületként kommunikálod a világ felé azt, hogy melyik dúsgazdag cég vett palira.