Kónya azt írja, hogy a kormányfő kigyűjtette a kisgazdákra vonatkozó iratokat, és azokat zárt borítékban át kívánta nyújtani az érintetteknek, akik közül csak Torgyán nem vette át a sajátját. Kónya tapintatosan homályban hagyja a kérdést, hogy a kormányfő előzetesen elolvasta-e a borítékok tartalmát. Amennyiben nem olvasta el, akkor elvileg igaza is lehetne, azonban ebben az esetben a miniszterelnök magatartása finoman szólva is felelőtlen (lásd később). Azonban ebben az esetben is fel kell tenni a kérdést, hogy hogyan tudott megjelenni a sajtóban egy nappal a boríték átadása előtt a „Szatmári” fedőnév, ami akkor még nevesítetlenül egy kisgazda politikusra vonatkozott? Miért nem rendelt el a kormány titoksértés miatt nyomozást? Miért tudni több forrásból is, hogy Antall elődjétől egy külön dossziét kapott a frakciójában ülő volt ügynökök névsorával?
Visszaemlékezőktől tudni lehet, hogy a borítékok ugyanakkora méretűek voltak. Ez azért lényeges, mert Torgyánról elég sok állambiztonsági irat maradt fenn. Annyi, hogy ez csak a legnagyobb alakú borítékba fért volna bele. Antall azonban nem az összes állambiztonsági iratot osztotta ki, hanem szelektíven csak egyetlen egyet, nevezetesen az ügynöknyilvántartásra utaló ún. 6-os kartont. A teljes dossziét biztos nem adta oda Torgyánnak, ha ugyanis odaadta volna, akkor az derült volna ki, hogy Torgyán nem végzett ügynöki tevékenységet – nem lett volna tehát miért megtagadnia a dokumentumok átvételét. Az ügynöknyilvántartást viszont ki akarta játszani, mert az csupán formális kritériumok alapján rövid ideig ugyan, de Torgyánt ügynökként regisztrálta.
Magyarán: Antall politikai felelőssége letagadhatatlan. Amennyiben tudott arról, hogy Torgyánról milyen állambiztonsági iratok léteznek, akkor az ügynöknyilvántartás adatának kijátszása egyértelmű rosszindulatú zsarolás, amennyiben pedig erről nem tudott, akkor elképesztő politikai felelőtlenség és ostobaság, hogy a kérdést nem tisztázta kellő mélységben. Hozzá kell fűzni: Antallnak nem ez volt az első ügye, amikor állambiztonsági érintettséggel szembesült, az iratok jellegéről tehát kellett hogy legyenek ismeretei.
Kónya maga is bevallja, hogy Antall tudta Csurkáról, hogy beszervezték. Homályban hagyja azonban, hogy honnan tudta ezt, de ebből az elszólásából is nyilvánvaló, hogy Antall igenis elolvasta az állambiztonsági iratokat. Még furcsább, hogy természetesnek tartja, hogy egy regnáló miniszterelnök egyfajta önkiszolgáló adatbankként használhatja az állambiztonság hálózati nyilvántartását. Ez egyértelműen kimeríti a hatalommal való visszaélés cselekményének kategóriáját. Mindez akkor is így van, ha nem ő maga megy be az irattárba ügynökiratokat nézegetni, hanem mást küld oda ezzel a feladattal.
Nem igaz, hogy Torgyánt és Csurkát nem lehetett zsarolni. Éppen azzal lehetett zsarolni őket, hogy az állambiztonsági anyagokból szelektív módon kiragadva lebegtettek meg papírokat velük kapcsolatban a nyilvánosság előtt. A Kónya szerint nem zsaroló Antall egy frakcióülésen kijelenti, hogy az ellene szervezkedők között van ügynök, miközben rajta kívül senkinek semmilyen módja sincsen arra, hogy ezt az állítást ellenőrizze vagy cáfolja. Mi ez, ha nem zsarolás? Miért nem tett Antall és frakciója egy lépést sem annak érdekében, hogy át lehessen világítani a közéletet? Honnan tudta, hogy van ügynök a szervezkedők között? Milyen jogon fért hozzá ehhez az információhoz, miközben az mások elől el volt zárva?