„Az USÁ-ban nem hivatalos szünnap, de sokan szabadnapot vesznek ki erre a napra. Az amerikai nagyvárosokban a leértékeléssel nyitó üzletek előtt olyan hosszú sor van, mint nálunk a Blahán a karácsonyi ételosztáskor. Amikor bejutnak, nem ismernek sem Istent, sem embert a vásárlók, lerohanják a boltot és amit tudnak, megragadnak, mivel a legvonzóbb termékekből rendszerint csak néhány darab van. Mindez időnként sérülést okoz, olykor halállal is jár. Az egyik New York-i Walmartban 2008-ban egy bolti alkalmazottat halálra tapostak, amikor az üzlet üvegajtaját az öt órai nyitás előtt percekkel beszakították a vásárlók. Szintén abban az évben két ember meghalt, amikor vásárlók két csoportja között kialakult vita lövöldözésbe torkollott. Külön számlálója van már a fekete péntek halálos áldozatainak. Tegnap 10 halottat és 105 sebesültet mutatott, reméljük ez nem fog ma nőni.
Ilyenkor kerülnek a polcokra a rénszarvasos, mikulásos, a karácsony brand világával ellátott termékek is. Ahogyan a szerkesztőségünkben is, úgy bizonyára az olvasóink között is vannak karácsony rajongók. Számukra azt üzenjük, hogy csak olyan karácsonyos dolgot vegyenek meg, amire tényleg szükségük van. Biztosan cuki az idei harmadik hógömb, vagy a negyedik fenyőfás bögre, ami majd jó lesz az unokatesó barátnőjének. De tegyük fel a kérdést: Biztosan szüksége van neki erre? Ne vásárolj semmit ma!
A túlfogyasztás elleni tiltakozás napja is erre a napra esik. Magyarországon 2004 óta tartanak vásárlási böjtöt. Ez egy jelképes tiltakozás annak kinyilvánítására, hogy az élet más fontos dolgaival kellene törődni a vásárlás helyett. Ilynenkor az akcióban részt vevők, ügyelnek arra, hogy többet törődjenek a barátaikkal, rokonaikkal, egészségükkel, vagy épp szellemi fejlődésükkel. Az ellen is tiltakoznak, hogy a fogyasztási szokásaink környezeti és társadalmi problémákat generálnak. A túlfogyasztás okozta eladósodásra is felhívja a figyelmet ez a csendes tiltakozás.”