A rádió megjelenésével a korábbi regionális celebritások helyett területeket átívelő sztárok születtek, így a politikusok is ehhez alkalmazkodtak. A televízió megjelenése után pedig egyre elterjedtebbé vált, hogy politikusok ne csak hagyományosan vett politikai műsorokban szerepeljenek, hanem beszélgetős műsorok és szórakoztató programok legnézettebb alanyai is legyenek. Ezek a megjelenések segítik a jelölteket az új közönségek megszólításában: a politikusok olyan oldalukat mutatják meg, ami gyakran nem jelenik meg más kampányesemény során, hiszen nem kell komolyabb, kemény újságírói kérdésektől tartaniuk, így elengedhetik magukat ők is.
Mindez nem véletlen, ugyanis a fogyasztói társadalom megköveteli, hogy a politika is fogyasztható legyen, így az üzenetet gondosan becsomagolt szórakoztató marketingtermékként kell eladni a választóknak egy mesterségesen kialakított politikai identitás/imázs részeként. Ahhoz pedig, hogy minél szélesebb körhöz jusson el a mainstream közönségre szabott univerzális termék, a tömegkommunikációs eszközök és a széles körben ismert kultúra lesz a politikus legjobb barátja. Hogy mindez odáig vezet-e, hogy a politika felszínessé válik vagy hülyének nézi-e a politika intézménye a választót, már más kérdés.”