„A Massachusetts Institute of Technology (MIT) és a Dalia Research nemrég közzétett közös kutatásában a világ népességének ingázási szokásait vizsgálták. A lakosság 75 százalékát reprezentáló 43 ezer embert kérdeztek meg a világ 52 országból, hogy milyen járművet használnak, mennyit utaznak és változtatnának-e utazási szokásaikon.
Az ingázás okozta komplex problémára a megoldások is sokfélék. Hogyan lehet racionálisabban használni a járműveket? Hajlandók lennének az emberek elektromos autóra váltani vagy a tömegközlekedést választani? Valós alternatíva a kerékpáros közlekedés?
Az autós közlekedés zsúfoltságot és dugókat okoz a városokban. Az üzemanyag használatból származó szén-dioxid kibocsátás hozzájárul a globális felmelegedéshez és a szállópor koncentráció növekedésével közvetlen egészségkárosodást okoz. Nyáron, az erős napsugárzás, gyenge légmozgás és a közlekedés által kibocsátott szennyezések hatására kialakulhat a fotokémiai, vagy Los-Angeles típusú szmog. A folyamat rendszerint a reggeli csúcsforgalom idején kezdődik, a koncentráció maximumát a déli órákban éri el.”