„A kormánypártok nem tartanak ki saját politikai kezdeményezéseik mellett, ha azok vélt vagy valós elutasítottsága magas a saját szavazóbázison belül. Különösen igaz ez egy évvel a választások előtt.
Azonban fontos leszögeznünk, hogy a reklámadó emelése, mint a független média további ellehetetlenítésének eszköze, a kiskereskedelmi multik további szívatása (a nemzeti, azaz CBA uralta, kiskereskedelem megteremtésének szándéka), vagy a munkaadók érdekeinek pártolása a munkavállalókéival szemben szerves része marad a Fidesz-KDNP kormány politikájának.
Az orbáni nemzeti konzervatív gazdaságpolitika egyszerűen ezt az utat járja, ilyen a természete. Nemzeti gazdasági klientúrára épülő, a hazai nagytőkét támogató, a véleményeket befolyásolni képes független médiát és egyéb szervezeteket (lásd civiltörvény) maga alá gyűrő sajátos kapitalizmus modell ez, amely a nemzetközi tőke (multik) jelentős részével nem konfrontálódik, sőt egyenesen kedvező feltételeket biztosít számára.
Nem lehetnek kétségeink afelől, hogy egy 2018-as választási győzelmet követően a fenti javaslatok újra elő fogak kerülni – ahogy a vasárnapi boltzár kérdése is –, hiszen jelen tárgyalásuk pusztán nem időszerű.
Vagyis, ha valaki azt hitte volna, hogy a kormány feladta, az téved, pusztán időt nyertünk, nem ütközeteket.”