Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Mutatom, milyen, amikor Rogán Antalt átverik.
„A bel- és külpolitika iránt érdeklődőket a következő portálokkal kívánták elérni: Hirado.hu, Mandiner.hu, Magyaridok.hu, Pestisracok.hu, 888.hu, Lokal.hu, Faktor.hu.
A társaságból a Mandinert ki lehet venni, mert ők nem nagyon vásárolnak látogatókat, stabil az olvasóközönségük. A többiek viszont kőkemény Hírkereső- és Hírstart-függők. Ami azt jelenti, hogy a látogatóik nagy részét a két nagy hírgyűjtő oldalról vásárolják.
Nyilvános adat nincs, mert erre senki sem büszke, de azért vannak site-összehasonlító lehetőségek, ahol kiderül a turpisság. Néhány példa:
A Pestisrácok ebben a mezőnyben egész jól fut, náluk azért 50% alatt van a vásárolt kattintók aránya. A 888.hu a kattintások úgy az 50-60 %-át veszi. A Magyaridőknél szintén 50% körüli ez az arány. A Hirado.hu már rosszabb, a közmédia portálja 60% felett költ, a Ripost még durvább, ott 70% lehet a fizetett kattintások aránya, és még rosszabb a helyzet a VS-nél és a Faktornál, utóbbi önállóan szinte nem is létezik, csak a hírgyűjtő oldalakról szerzi látogatóit.
Amivel alapjáraton semmi gond nincs, ez egy matematikai egyenlet, ami úgy néz ki, hogy én fizetek a Hírstartnak és a Hírkeresőnek ennyit meg annyit, erre kapok ennyi meg annyi kattintót, amire be tudok hozni valamennyi hirdetést. És ha ez a valamennyi hirdetés több, mint amennyit a hírgyűjtőkön elköltök, akkor megérte a biznisz.”