A kötet eközben inspiráló is: arra ösztönzi az embert, hogy ne adja fel, hanem folyamatosan alkosson: írjon, rajzoljon, szerezzen zenét vagy írjon verset, találjon ki képzeletbeli világokat és furcsa figurákat, aztán játszadozzon el velük a papíron. Különösen megnyugtató, hogy huszonhat évesen, amennyi én leszek jövőre, még Neil Gaiman sem volt befutott szerző; addig újságíróként dolgozott, és azon küzdött, hogy kedvenc témái, mint a képregények, végre helyet kapjanak maguknak a kultúrával foglalkozó médiumokban. Ilyesmivel próbálkozok én is. Közben meg itt kopogtatnak a kitalálásra váló világok a homlokomon.
Hiába nem fikciót ír ez alkalommal, Gaiman a szavakat ugyanolyan gondosan és szórakoztatóan pakolja egymás után, mint bármikor máskor. Beszédeinek, bevezetőinek és esszéinek van egy sajátos lüktetése, ritmusa - néha felbukkan egy kósza gondolat, ami csak percekkel később érkezik meg a helyére, visszapattanóból, mikor az olvasó már kész azt beileszteni a mondanivalóba. Ez a kötet is bizonyítja, hogy Gaiman profi, ráadásul nem egyszerű profi, hanem valamiféle varázsló, aki elhiteti az emberekkel, hogy ez a profizmus nem is olyan fontos.
A Kilátás az erkélyről Gaiman-rajongóknak kötelező, de annak is, aki többet szeretne megtudni arról az elmúlt emberöltőről, amikor a fantasztikum és a képregények világa gyakran lenézett, sokszor a mai napig gyerekesnek tartott (kacsintok itt állandó kommentelőinkre) dologból mainstream téma lett. És ha végzünk vele, neki is állhatunk valaminek, amit ajánlott. De mi legyen az? Poe, esetleg Douglas Adams újraolvasása angolul? Chesterton? Terry Pratchett? Susanna Clarke?
Vagy kezdjek bele egy másik Gaimanbe?