Szigetelőszalaggal a falra ragasztottak egy banánt: hatmillió dollárért azonnal lecsapott rá egy „műgyűjtő”
Újra kitett magáért a világhírű olasz művész.
A 3D nyomtatás a vártnál ugyan később, de be fogja váltani a hozzá fűzött reményeket.
„Amikor megalapítottam a Francis Bitonti Stúdiót, kis divatcégekkel kezdtünk dolgozni. Azért történt így, mert New Yorkban volt a személyes hálózatom, és a városban sok divattervező él. Valahogy belecsöppentünk, kiegészítőkkel, cipőkkel, övekkel, táskákkal indultunk. Partnereink nem engedhettek meg maguknak drága gépeket, és ugyan eladhattak nagyon drága terveket, de nem gyárthattak belőlük nagy mennyiséget. Ezeknek a márkáknak nehézségeket okozott a kiegészítők készítése, viszont a 3D nyomtatás lehetővé tette, hogy csináljanak valamit, amivel nem kockáztatnak. Nyomtatsz egyet, nem kell sokat tárolnod a raktárban, nincsenek minimumok. Ezt követően kezdtünk el arra figyelni, hogy hogyan tegyünk tárgyakat rugalmasabbá, hogyan készítsünk textíliákat, mert az emberi testtel kapcsolatos problémák zömét merev anyagokkal próbálták megoldani. Így jutottunk el Dita von Teese Metropolisz ruhájáig. Azóta rengeteget dolgoztunk divattervezőkkel.
Soha nem állt szándékomban csúcsdivatot, 8 ezer dolláros aranycipőket készíteni. Nem ezért kezdtem el, hanem mert úgy gondoltam, hogy a 3D nyomtatótechnológia megváltoztatja a fogyasztási cikkek gyártását, minden cikk előállítható lesz vele. Most is azt gondolom, hogy egyszer így lesz.
A Hewlett Packard színrelépése különösen izgalommal tölt el, át fogja rendezni az egész szakterületet. Egy ponton, azt hittük, hogy a befektetői és a pénzügyi oldalon nagyon nem az elvárások szerint mennek a dolgok. Semmi rossz nem történt a 3D nyomtatással, nem arról van szó, hogy rossz iparágat építettünk volna fel. Működni fog. Eleve messzire jutottunk el, amit sokan elfelejtenek. A szakterület most vált az ipari alkalmazások felé. A desktop nyomtatással kapcsolatban valóban kicsit túlpörögtünk. Sok fejlődés vezet majd odáig, hogy kontrollált gyártókörnyezet alakuljon ki e gépek körül, és nagybani legyen a gyártás. De meg fog történni, már folyamatban van. Az összes negatív reklám ellenére, a cégek változatlanul kíváncsiak, hogy az innovációs terveikben hol a 3D nyomtatás helye. Ami minket illet, ügyfeleink érdeklődése cseppet sem lankadt. A technológia egész biztosan azzá válik, amivé előrejelezték, csak a vártnál később.”