Az a tény pedig, hogy nincsenek benne különösebb tudományos bakik, szerencsére kihatott a látványra is. Gyönyörűen sikerült a Föderáció űrállomása, a Yorktown, ahol a mesterséges gravitáció miatt egészen látványos terekre és persze eseményekre számíthatunk. Emellett elképesztően remek ötlet, hogy az állomáson a vizet energiamező tartja, alatta pedig az űrhajóforgalmat bonyolítják. Amit pedig eddig végképp nem láttunk mozifilmben, az az idegenek rajként működő flottája, ami nem csupán ijesztően hatékony, hanem még a forgatókönyv szempontjából is van értelme. Ezzel együtt Hollywood rádöbbenhetne már, hogy hiába rendkívül epikus jelenet, nem kell minden részben cafatokra robbantani az Enterprise-t.
Justin Lin rendezése teljesen jól sikerült iparosmunka, nem rosszabb, mint amit jól sikerült blockbusterektől megszokhattunk. Szerencsére Abrams csillanó kameralencse-mániája, amely sajnos a Star Trek filmek védjegyévé vált, minimálisra redukálódott. Viszont Lin merített a saját munkásságából, egészen konkrétan a Halálos iramban filmekből, így gyakran láthatunk olyan beállításokat űrhajókról, amik már nagyon unalmasak autók esetében. A rendezés legszebb pillanatai azok, amikor a karakterek dilemmáit némi lassú zenei aláfestéssel, imbolygó lassításokkal tálalja, így azok olyan melankóliával töltődnek meg, amely egészen szokatlan egy Star Trek esetében.
A Mindenen túl egy eléggé jó ideológiai szembenállásról is szól, amelynek központjában a főgonosz, Krall karaktere áll. Míg a Föderáció filozófiája az, hogy éljünk együtt, békében, addig szerinte ez teljesen káros, mivel a harc miatt fejlődik hatékonyabban egy adott személy vagy akár egy egész faj. A karakter, még ha eléggé kétbites is az, hogy ő mitől gonosz, szerencsére nem csupán ennyiből áll, emögött megbújik némi személyes motiváció is, amit valamiért nem sikerült egészében tálalniuk az íróknak. De szerencsére Idris Elba van annyira jó színész, hogy minimumra szorított mimikával is képes mindazt az érzelmi állapotot átadni, amely a karakterben megbújik. Emellett a film említés szintjén foglalkozik azzal is, hogy vajon nem káros-e, hogy a történelem elfeledkezik a hősök negatív tetteiről, mindezt azért, mert a hősben több a potenciál.