1. A vasút intenzív bevonásáról a Nyugati-Újpest és a Nyugati és Kőbánya-Kispest közötti irányokon, menetrendi fejlesztésekkel és tarifaintegrációval.
2. Kötöttpályás kapacitásbővítésről - például: a tervek adottságként írják, hogy a 14-es villlamos sűrítésének korlátja a káposztásmegyeri egyvágányos végállomás kapacitása - de egy 137 milliárdos metróberuházásnál ez miért adottság? Arról nem is beszélve, hogy a Margit híd felújításánál, a 4-6-os szinte folyamatosan fenntartott üzeme alatt már megtanultuk: ideiglenes vágányt építeni akár egy kilométer hosszban sem »nagy ügy«, egy hétvége alatt megy - a 14-es így akár a Nyugatiig is járhatna az északi és a belvárosi metrószakasz felújítása idején.
3. A kerékpáros közlekedésről úgy általában nincs szó, azon túl, hogy a pótlóbuszok közlekedése miatt megszüntetnének kerékpárutakat.
A kerékpáros közlekedéssel a metró kapacitását nem lehet kiváltani, ez nyilván illuzió lenne - de néhány százalék könnyítés is sokat számít a kapacitáshiányos pótlóbuszoknak. Ráadásul, a kerékpáros »metrópótlásnak« szimbolikus üzenete is van: lehet, hogy dugót okoz a metrópótlás és zsúfoltak a buszok, de ha sietsz, kínálunk alternatívát. Ehhez persze az Üllői úton és a Váci úton kerékpársávok lennének szükségesek, beszélni kéne a kiskörúti kerékpársáv esetleges kapacitásbővítéséről, a metrók ideiglenes végállomásán nagykapacitású kerékpár-tárolókról, esetleg a hármas metró felett bővülő vagy legalább a ma érintett állomásokon (a Corvin-negyedtől a Dózsa György útig minden álllomásnál elérhető!) speciális kedvezményekkel működő Bubiról.
A hármas metró pótlására csak a pótlóbusz nem megoldás és a kiskörúti villamos leállítása helyett érdemes lenne Bécshez hasonlóan új, kreatív megoldásokon is gondolkodni. Ezt a posztot nem kritikának, inkább ingyenes inspirációnak szántam :) - bőven van idő, a pótlóbuszok beszerzéséről még nem is született döntés, a metrófelújítás kiviteli tendere meg sem jelent - akár jól is lehetne csinálni.”