„Hovatovább abban is egészen biztos voltam, hogy nem lesznek váratlan csavarok, »csak« egy szokásos, lityilötyi képregényadaptáció következik, ami nélkülöz majd mindenféle dramaturgiai fordulatot. Ráadásul már csak azért sem lelkendeztem a megtekintés előtt, mert elolvastam néhány amerikai kritikát, amely kifejtette, a film teljesen megalomán, kiszámítható és képregényesen bárgyú. Ehhez képest az X-Men: Apokalipszis megnézése után olyan történt az újságíróval, amire nem számított! Az, hogy a legtöbb előzetes jósolgatás bejött, és ennek ellenére roppant könnyed és élvezetes filmet látott, ami nem nélkülözi a drámai pillanatokat sem.
Unom már megint leírni, de ismét tetten érhető, mi az, amiben a Marvel-filmek köröket vernek a Sötét lovag után készült DC-filmekre: mernek szórakoztatni. Nolan ráérzett arra, miként lehet a Denevérember sorsának drámaiságát annyira realizálni, hogy az hiteles legyen, de az Acélember és a Batman Superman ellen viszont már elfelejti ezt, ott már csak komolykodás és sötét tónusok maradnak. Ez pedig vajmi kevés. Mégiscsak brutális erővel rendelkező, már-már mindenható spandexes hősök tesznek városrészeket földdel egyenlővé! Ez lenne a hiteles? Ugyan már!
Nem akarok demagóg lenni, hiszen a Marvel-filmek ugyanezt megteszik, viszont az oldás és kötés eszközével operálnak, a komolyabb pillanatokat mindig megmenti egy tréfás kiszólás, valami kellemes gegelem, esetleg egy popkulturális utalás. Az X-Men: Apokalipszis is ettől működik. Nem felejti azt el, hogy ezek a szereplők tényleg a képregények lapjairól érkeztek. Nem akar annál több lenni, mint ami, vállalja a gyökereit, a zsánert, de nem válik öncélúvá vagy belterjessé sem.”