Ironikus, hogy Amerika Kapitány közben alaposan visszavágott az elvesztett reklámpénzekért, az épp akkor beindult folyamatok eredményeképp internetes területen a Google és a Facebook révén most már úgy éves húszmilliárd forintot visznek haza a tengerentúlra a magyar szereplők elől (pontos adatot nem tudhatunk, mert az átláthatóság nem igazán erényük, nem tesznek közzé semmilyen ránk vonatkozó pénzügyi eredményt). A magyar internetes reklámpiac ezzel rendesen haza is lett vágva.
Időközben azonban történt egy és más, Simicska pozíciói nemcsak megrendültek, de el is tűntek, és eltűnt az állami segítség is rádiójából, a hétéves bérleti időszak pedig éppen most, az év végén jár majd le. Aki csak minimálisan követte az eseményeket, az is biztos lehetett benne, hogy a veszteséges és sokat büntetett Class FM számára ez a véget jelenti.
Ez a mostani húzás, a rádió amerikai kezekbe adása ezért jelent váratlan eseményt – lyat, amiről nagyjából senki sem tudja, hogy miért jó a feleknek, és a motivációkat, valamint a vételárat sem Simicska, sem az amerikaiak nem kötik a közvélemény orrára.
Egy frekvenciáját éppen elvesztő, veszteséges rádió értéke maximum annyi, amennyi a benne lévő számítógépek és stúdióberendezések értéke – de inkább kevesebb. Az amerikai cég egyszer már nagyon megégette magát a magyar politikával, másodszor miért próbálkozna. A rádiós reklámpiac manapság minden, de nem csábító, még a minimális kamatot nyújtó államkötvény is jobb befektetés. Szakmailag.
Mi vihette rá tehát az amerikai felet, hogy egy ilyen kétes, de inkább biztos bukó ügyletbe beleszaladjon? Mit kalkulálhat Simicska, hol lesz neki ebből a vélhetően készpénzmozgás nélküli ügyletből előnye?