A teljesség igénye nélkül felsorolnék néhány tényezőt, ami ezt a határt befolyásolhatja: neveltetésünk, a követendő példaképeink és társadalmi helyzetezünk is. Ez alapján a határt alapján húzzuk meg a vonalat a számunkra tisztességtelen vállalkozások előtt is.
2002-ben Kanadában elindult egy honlap, az AshleyMadison.com, ami párkapcsolatban élőknek nyújt társkeresési lehetőséget. Ennek magyar megfelelője, a viszony.hu 2011-ben indult be Magyarországon. Azóta rengeteg támadás és kritika érte, azzal kapcsolatban, hogy családok százait, ezreit teszi/teheti tönkre. „Persze, nem ilyen egyszerű a dolog” - nyilatkozza szinte mindig a hazai alapító, Györfi András, aki ellentmondásos vállalkozásairól ismert.
Ugyanis szerinte az emberek akkor is hűtlenek lennének, ha az általa kínált diszkrét szolgáltatás nem létezne. Szomorú bárkit is ennyire naivnak nézni, hiszen mindannyian tudjuk, hogy ha valamire az emberek nem látnak lehetőséget vagy nem tudnak róla, akkor arra vagy kevésbé vágynak vagy egyáltalán nem. Mindent összevetve az a lényeg, hogy Györfi Andrásnak az nem jelent problémát, ha úgy keres pénzt, hogy közben házasságok, netán családok hullnak szét az általa alapított oldal miatt. Nála az érték-haszon kapcsolatban a haszon jóval felülmúlja az értéket.
Az érték-haszon pároshoz szorosan kapcsolódik a Max Weber német szociológus, közgazdász által megállapított érték- és célracionalitás páros. Ez esetben az értékracionalitáskor eszméket, elveket, erkölcsösséget veszünk figyelembe döntéseink meghozásakor, míg a célracionalitáskor inkább a végeredményre koncentrálunk és az értékekkel nem foglalkozunk. Értelemszerűen a célracionalitás azok számára, akik az értékeik követését fontosabbnak tartják céljaik elérésénél, szóba sem jöhet, hiszen a cél érdekében feláldozásra kerülnének elveik. Kiváló példa lehet erre a drogdealer (aki valószínűleg nem gondolkodik ezen), hiszen a cél érdekében olyan terméket árul, ami mások számára hosszútávon káros lehet.
Ha értékracionalizmusról, azon belül pedig elvekről és erkölcsről beszélünk, okvetlenül felmerül bennünk a vallásosság, mint üzleti tényező. Sokan gondolják, hogy a vallás és üzlet nem összeegyeztethető, hogy keresztény elveket követve nem lehet üzletelni. Pedig Weber a kapitalizmus kialakulásában döntő szerepet tulajdonít a puritánok eszméinek, ezen belül pedig a kálvinistáknak. A kálvini dogmák szerint mindenki az örök halálra szolgálhat rá, ha csak Isten másként nem határozott, de az, hogy kiválasztott-e a hívő, az csak a halála után válik el. Szerintük a világ arra rendeltetett, hogy Isten dicsőségét szolgálják, a kiválasztott hívő pedig arra, hogy részt vegyen Isten evilági dicsőségének gyarapításában. „Ezért tartsd magad kiválasztottnak, hiszen a kétely a hit elégtelenségének bizonyítéka. A fáradhatatlan hivatalvégzés pedig elűzi a kételyt és Isten dicsőségére szolgál” – vallják a kálvinisták.