„Híre ment a világban, hogy a Városliget megújításának részeként épülő új Néprajzi Múzeum tervezésére a világ legismertebb építészirodái közül is sokan pályáznak (Zaha Hadid, BIG - Bjarke Ingels Group, OMA) – ehhez gratulálok a projektben résztvevőknek!
Remélem, ezeknek a nemzetközi tervpályázatoknak a sikere elindít valamit és rövidesen olvashatunk hasonlót új vasútállomások, új közlekedési csomópontok kapcsán is. Magyarországon a nemzetközi, de akár csak a hazai építészeti nívó és az ebből hozott funkcionális ötletek, vizuális színvonal legjava kimarad a közlekedésfejlesztési projektekből, míg világszerte a közlekedési csomópontok építése, megújítása mágnesként vonzza a legújabb építészeti megoldásokat és önmagukban is építészeti jelekké teszik a pályaudvarokat (ahogy ez a két nagy fejpályaudvar építésekor anno Budapesten is történt), ez ma nálunk gyakran elmarad. Jó példát tucatjával lehet hozni: a legújabb holland arnhemi vasútállomás, New Yorkban a rövidesen átadásra kerülő új World Trade Center állomás vagy az újjáépülő Penn Station tervei, a berlini vagy a bécsi új főpályaudvar, Antwerpen, Liége pályaudvarai – és a sor órákig folytatható. Eközben elég, ha csak Budapesten a metró átadásával lényegében egy szürke aluljáróvá változott Kelenföldre vagy az Aréna Pláza megépítésével a Keleti megújítására elszalasztott lehetőségre gondolunk az elmúlt évtizedekből.
Ideje ezen változtatni: a nagy közlekedési csomópontok, pályaudvarok megújítása ugyanolyan építészeti és mind funkcionális, mind vizuális minőség szempontból kiemelkedő városfejlesztési feladat, mint egy nagy középületé, múzeumé.”