- Nem, nyilván németnek gondoljuk, pedig ott is feszegethetnénk akkor ugyanezt. Ugyanis, ha megnéznénk a Mercedes tulajdonosi struktúráját, meg merném kockáztatni, hogy nem a németek vannak többségben. Ahogy a Wizzben sem a magyarok. Egy tőzsdei cégnél ez már csak így van. A kérdés egyébként is kissé akadémiai, mert szerintem ami igazán számít, az az, hogy egy adott cégnek milyen szintű elkötelezettsége van egy adott ország iránt.
A Wizz magyar exportot produkál, a cégünk a magyar GDP körülbelül egy százalékát adja, az adminisztratív központ is itt van, kb. 600-700 embert foglalkoztatunk és számos más munkahelyet teremtünk azzal, hogy számos más szolgáltatás veszünk igénybe itteni cégektől, illetve céges szinten a legtöbb adót itt fizetjük.
- Akkor már majdnem olyanok nekünk, mint a Malév volt, nem?
De facto azt gondolom, hogy a Wizz Magyarország nemzeti légitársasága. Annyi utast szállítunk Budapestről, amennyit legjobb éveiben a Malév. Azt is megkockáztatnám, hogy értékesebb az utasösszetétel. A Malév utasainak fele itt csak átszállt, az átszálló forgalom pedig a magyar GDP-t nem nagyon bővíti, legfeljebb egy csésze kávé árával. Mi viszont akit ide hozunk, itt éjszakázik, étterembe megy, szórakozik, szolgáltatásokat vesz.”