Nem meglepő, hogy az ipari robotok eladása 2014-ben világszerte 29 százalékkal emelkedett – és azon sem lepődtünk meg igazán, hogy a legtöbb ipari vállalkozás termelékenysége jelentősen megnőtt. Mindez csupán logikus következménye az immár jóval szélesebb körű automatizálási megoldásoknak, melyek egyre nagyobb skálán szólítják meg a gyártókat. 2009 elején a világ első kollaboratív robotjaival léptünk be a piacra, a gazdasági válság közepén. Az időzítésünk ugyanakkor jó volt. Az új generáció, mely a kobot (cobot) nevet kapta, paradigmaváltást hozott a gyáriparban azzal, hogy folyamatosan új utakat keres a termelési folyamatok optimalizálására és fejlesztésére. A cél, hogy folyamatosan versenyben maradjon a globális piacon. Lépést tartani a globális versenyben nemcsak a nagyvállalatok kihívása, hanem a kis- és középméretű gyártóké is. Szerencsére a kobotok kifejlesztése mindenki számára elérhetővé tette az automatizálást; a kobotok könnyű használhatósága, rugalmas alkalmazhatósága, ember-robot együttműködési lehetőségei, kis térigénye, valamint gyors megtérülése vonzóvá tette a robotok ezen új típusát az alkalmazó méretétől függetlenül.