Disznóölő késsel ment rabolni, a nyugdíjas házaspár fém felmosónyéllel verte meg
Azt hitte, könnyű dolga lesz. Rosszul hitte.
Nem természetes, nem helyes, ha a romák elkülönülve élnek. Látjuk, mi történik azokban a falvakban, ahol ez így történik. Ám Nyíregyházán a szegregált iskola felszámolásának olyan módját választották, amelynél kegyetlenebbet nehéz elképzelni.
„Nyíregyházán a Huszár telepi iskolában talán egy kivétellel csupa cigány gyermek tanul. Az iskola szebb, mint a gyöngyöspatai tetőtér. A gyerekekkel szeretettel foglalkoznak, a kölykök majd kiesnek a padból, úgy igyekeznek. A szülők azt mesélik, korábban megszüntették az ottani iskolát, és szétosztották a kis roma gyerekeket a nyíregyházi intézmények között. Az egyik kislány angol tagozatra került, pedig soha nem tanult egy szót sem angolul. Ült az osztályban, butának érezte magát, sírt, nem akart iskolába járni. Azonnal visszahozták, amikor az egyház újranyitotta az iskolát. Azután meg a bíróság bezáratta, mert az alapítvány pert indított, mondván, szegregáltak. S tényleg csupa roma gyermek jár oda, de mégis mélyen sajnáltam a dolgot, mert az iskolának lelke van, a gyerekek szerettek odajárni, a pedagógusok törődnek velük, tudják, milyen sok hátrányt kell ledolgozniuk, és volt remény rá, hogy ez sikerül is.