Végítélet

2015. április 23. 08:11

Az egész szakma tudja több évtizednyi gyászos végű kísérletezgetések után, hogy az elkülönítésből soha a büdös életben nem lesz felzárkózás.

2015. április 23. 08:11
A szerk.
Népszabadság

„A Kúria elképesztő indoklással engedett a hatalmas kormányzati nyomásnak, és szembemenve az eddigi bírósági gyakorlattal kimondta: ezentúl szabadon lehet hazánkban diszkriminálni, iskolás gyerekeket gettósítani, ha ezt egyházi keretben teszik, mert akkor az a vallásszabadság része, az pedig felülírja az elkülönítés tilalmát. A Kúria sem tagadta, hogy az elkülönítés rossz, csupán azt mondta, az egyháznak joga van a gyerekekkel rosszat tenni.

Az egész szakma tudja több évtizednyi gyászos végű kísérletezgetések után, hogy az elkülönítésből soha a büdös életben nem lesz felzárkózás. Az alsóbb bírósági szinteken csúfosan elbuktak a szegregációpárti érvek, de ha a kormány egy egyházzal szövetkezik a rosszra, akkor legyen a gyereknek is rossz. Ezen az alapon egyházi egyetemről ki is lehetne zárni feketét, cigányt, zsidót, bárkit.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 76 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Vadjoe
2015. április 23. 14:24
Akkor ezek szerint a tehetség gondozás is szegregáció. Sőt, a felvételi ponthatárok és keretszámok is. Na elmentek ti a kurva anyátokba.
OberEnnsinnen
2015. április 23. 13:12
Új Pedagógiai Szemle: "Az Egyesült Államokban az oktatási minisztérium a legfiatalabb a minisztériumok sorában. 1979. szeptember 27-én alapította a kongresszus. Az ország lakosságának összetételéből adódóan meglehetősen sok, kisebbségi diákoknak fenntartott iskola működik. A New Orleans-i Xavier Egyetem például azzal büszkélkedhet, hogy a nemzet orvosi karaira innen kerül ki a legtöbb fekete diák. Az 1997 őszén orvosi egyetemet elkezdő 1100 fekete tanuló 70%-a Xavier-növendék volt. Az innen kikerülő diákok 90%-a tovább tanul; az 1950-es évek óta a diákok 87%-a el is végzi az egyetemet. Számos másik iskola is nagyon szép eredményekkel büszkélkedhet. Például a vietnámi kétnyelvű középiskolai program résztvevőinek 90%-a felsőoktatási intézmény hallgatója lesz. Milwaukee-ban egy iskola diákjainak 85%-a fekete, 10%-a spanyol származású, 60%-ukat egy szülő neveli, és hasonló arányban élnek a szegénységi küszöb alatt. Mindemellett sikerült az eredményeiket a kertvárosi középosztálybeliek részére fenntartott középiskolákéval azonos szintre hozni, és a felsőoktatásba felvettek aránya 95% felett van. Ez és az ehhez hasonló eredmények mindenképpen tiszteletre méltóak, tekintve, hogy a kisebbségi iskolák anyagi háttere és támogatottsága a legtöbb esetben nem azonos a többségi fehér iskolákéval, nem beszélve az alapítványi vagy magániskolákról. Az azonos etnikai háttér nyújtotta biztonságérzet és a tanárok igyekezete is tükröződik a diákok eredményein, ami persze nem utolsósorban kemény munkát és kitartást igényel mindenki részéről. A katolikus iskolák arról híresek, hogy szerény anyagi körülmények között is jeleskednek a diákjaik. Figyelemre méltó, hogy az egyházi intézményeket kevesebb fekete és spanyol származású diák hagyja ott (Hu)." Miről beszél ez a NOL (szar) Szerk.?
Papuska
2015. április 23. 10:43
Szerintem, aki hasonlóval foglalkozik, azt is tudja, hogy a direktben és erőszakosan végrehajtott integrációból nem lesz soha valódi integráció. Azt is nagyon jól tudja minden gondolkodni merő szakember, hogy a sikeres integrációhoz olyan pozitív diszkriminált fejlesztésre van szükség, ami az esetek többségében csak átmeneti szegregációban hajtható végre. Ahhoz, hogy bizonyos hátrányban lévőket intenzíven tudjuk fejleszteni, bizony előbb egy időre elkülönülve kell fejleszteni, hogy azután majd valóban integrálódhassanak. Ha a valamilyen hátránnyal élő nem kapja meg azt a plusz segítséget, ami csak neki és csak speciális körülmények között adható, a hátránya nem szüntethető meg, és a többiek mellett, de nem velük együtt fejlődik. Ezt tudja minden szakember, de nem meri kimondani, mert ellentétes egyes liberális dogmákkal, és ezt nem lehet. Így a kényszer integrációval szegregáljuk véglegesen és visszavonhatatlanul a társadalom egy részét. Például jó példa erre a Gandhi gimnázium, ahol teljes a szegregáció, de a pozitív diszkrimináció következtében az összes sikeres cigány értelmiségi többsége onnan került ki. Persze ez egy nagyon szük spektrumú, de nyilvánvaló példa. Még egy példa a Jahwe Lauder iskola is egyértelműen szegregált, mégis kiemelkedően eredményes intézmény, vagy nem?
alex.leopardi
2015. április 23. 10:42
a Jobbiknak jó válasza van,kivenni őket a pöcegödörből és bentlakásos iskolákban nevelni őket
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!