„Ezzel a hekkeléssel a csatornán egy olyan marginális antiesztétika jelent meg, ami korábban elképzelhetetlen volt a tömegmédiában.
A dadaizmus szelleme szökött be a polgárok vasárnap délutáni sziesztájába, amivel Marcel Duchamp legvadabb, legfelforgatóbb kéjes fantáziája vált valóra.
Duchamp 1913-ban azzal változtatta meg a művészetről való gondolkodást, hogy egy piszoárt saját műalkotásként állított ki: ezzel rámutatott arra, hogy az intézményi keret épp olyan meghatározó egy mű befogadásakor, mint maga a műtárgy. (…)
Az etűd keretes szerkezetű. A film elején és végén megjelenő, a nézőkhöz beszélő hős próbálja az általa irányított képeket, sőt magát a nézők által nézett, önmagát is reprezentáló mozgóképet összetartani. Teljesen sikertelenül.
Ez a többszintű probléma egy egészen egyszerű formában, osztott képernyőn jelenik meg. Ez a kibeszélő, önreflektjv gesztus nem példa nélküli a filmtörténetben: a nézett filmmel szembesülő (szembesített) hős jól ismert a posztmodern filmkultúrában, az Adaptációtól kezdve a Felforgatókönyvig sorolhatnánk a példákat. De az, hogy ez az önmagának tükröt tartó, önmaga mediális sérülékenységét tematizáló film vegytiszta kísérleti formában öltsön testet a televízióban, az nagyon ritka. (…)