„Longenecker szerint egyetérthetünk abban, hogy a lehető legnagyobb boldogság elérésére van szükség, de nem biztos, hogy arról is egyezik a véleményünk, hogy ez mit is jelent pontosan. Kinek van joga megmondani, hogy mi a jó, ha kizárunk minden külső és magasabb rendű kritériumot? Elég a sztálini Oroszországra tekintenünk, ha arra akarunk példát keresni, hogy a jó ilyenfajta meghatározása milyen problémákhoz vezet.
A második problémapont a szerző szerint az arányosság kérdése. Milyen szintű boldogságot szeretnénk elérni? Elég, ha az állampolgár fizikai szükségleteit elégítjük ki, vagy legyenek magasztosabb célok is? Mi lesz a morális tökéletességgel? Azt akarjuk, hogy az emberek tökéletesen, elképesztően boldogok legyenek, vagy elégedjenek meg kenyérrel és cirkusszal? A harmadik probléma ezzel áll összefüggésben, nevezetesen a fájdalommal. A lehető legnagyobb jó nem érhető el valamilyenfajta fájdalom, önfeláldozás nélkül, az embereknek meg kell fizetniük az élvezetekért.
A negyedik problémát a hatalom jelenti, mivel mindig lesznek olyanok, akik nem hajlandóak a mások által meghatározott boldogságot elfogadni, és ezekkel az egyénekkel szemben az utilitarizmusnak erőszakot kell alkalmaznia. A hatalom lehet diktatúra vagy a többség zsarnoksága − teljesen mindegy milyen formában jelenik meg, bűnöket követ majd el és szenvedést hoz, mivel elvakítják az utópiáról szült álmai, amelyeknek nevében önelégülten lemészárolja azokat, akik akadályozni próbálják az új világba tartó úton.”