Míg tavaly tavasszal küzdöttünk a jegyekért, utóbb, így tegnap is, fél-háromnegyed ház fogadott. Pang a Nemzeti. Vidnyánszky teljesen belesüppedt a színpadképek alkotásának világába: láthatóan nem jön rá, hogy az élőképek kronologikus sorozata nem azonos a drámával, de még csak a történéssel sem. Rendezőnk a kiválóan sikerült 2013-as ősz óta két, egyre szélesebb fesztávú lépésre van attól, hogy ismét képes legyen bármely darabot élvezhetően a színpadra állítani. Kellene valaki, aki megmondja neki, amíg még nem késő, hogy mi az, amitől egy színdarab beindul, működik és csattan és mi az az erőltetett tohuvabohu, ami tartósan nem uralhatja a színpadot, mert a néző az orrnyergét dörzsölve, egyre kínosabban érzi magát.
Vidnyánszky Attila a magyar színjátszás korszakos alkotójának indult. Érvényes visszacsatolás és szuverén ítéletű alkotótársak nélkül azonban pontosan úgy elszürkül és tönkremegy az életműve, ahogy mindenkié, akit az őbelőle élők zsenitudattal áldanak és vernek meg.
Pákozdi Imre