A csodálatos német propagandagépezet
A német propagandagépezet olyan precízen van kitalálva, mint egy kézi gyártású Porsche, egyenesen a stuttgarti gyárból:
„Fogjuk magunkat, liberális katolikus prelátusok, elmegyünk Rómába, és bátran szembeszállunk azokkal az öreg keményvonalasokkal, akik elutasítják a modern világhoz való felzárkózást. A katolikus család bajban van, és az Egyháznak szembe kell néznie ezzel a kihívással, úgy, hogy modernizálja az idejétmúlt szexuális tanítását.”
Fogadhatsz rá, hogy a világ médiája be fog állni mögéjük a sorba. És ne várd, hogy a Der Spiegel vagy bármilyen más, befolyásos német lap kemény kérdéseket fog feltenni. És vajon az indiai, meg lengyel főpásztorok, akik a német „nagyvonalúságtól” függnek, tényleg szabadon fognak szavazni? És mit a helyzet a latin-amerikai és afrikai püspökökkel, akik elképzelhetetlenül nagymértékű támogatást kapnak a mesésen gazdag német egyházmegyéktől?
A németek durván játszanak, bárki a megmondhatója, akinek már volt dolga a német hierarchiával és médiával. (Emlékszünk a bling-püspökre?)
Mindezek után biztosan megjósolhatjuk, hogy a német propagandagépezet úgy fog menni, mint egy vadiúj Beamer az autópályán. De amikor a benzin kifogy, mivé fog válni a keresztény házasság szentsége?
Megjegyzés: New York-iként az előző hat évben Németországban éltem és dolgoztam, és a német az anyanyelvem. Én szerkesztettem a Regina Magazin 2014 téli számát, amiben német papok és hívek tucatjait kérdeztem ki az egyház és a hit helyzetéről. Ezért kötelességemnek érzem, hogy megosszam az angolszász világgal, amit tudok arról, hogy mi motiválja a német püspököket a szinóduson.
Beverly de Soto a németországi Wiesbadenben él. 25 évig dolgozott a Wall Streeten, pénzügyeket és marketinget tanít az egyetemen.