„1. Ne félj kisarkosítani a véleményedet!
A gazdasági válság nyomán számos márka és számos egyéb piaci szereplő félelemtől megbénulva próbált kimászni a mély gödörből. Ez sokszor a piaci részesedés elvesztésével, csődbe menetellel [lásd Rangers FC] vagy csupán rossz szájízű döntésekkel társult. Nem csupán Mourinho volt az egyetlen, aki mindenáron kimondta a véleményét, de ő volt az, aki mindezt félelemmentesen tette meg. A BBC interjújában, ahol magabiztosságáról adott tanúbizonyságot kimondta, hogy »ha egy klub kirúg a rossz eredmények miatt, nem gond, mivel az a játék része. Ha ilyen megtörténik, milliomos leszek és pár hónapon belül találok egy új egyesületet.« Ez a szemlélet a marketingben is működőképes lehet, mivel öntudatos és markáns személyiségjegyeket hordoz magában, amik kiemelhetnek minket a piaci forgatagból. Azonban ehhez el kell viselni a ránk nehezedő nyomást is. Mourinho látszólag ezt tökéletesen kezeli. (…)
5. A szabályok azért vannak, hogy megszegjék őket!
A menedzsernek, aki semmibe veszi az UEFA utasításait és mindig nyíltan ellentmond a »természetesnek« kikiáltott utaknak, győzelmi elkötelezettségét nem lehet megkérdőjelezni. A »bármi áron« elvet vallva törekedik a végső cél elérésére. Még a szabályok sem akadályozhatják meg ebben!
José Mourinho egy példakép, egy [un]szimpatikus egoista, egy összeszedett stratéga és egy megfontolt marketingmenedzser egy személyben. Lehet szeretni és lehet utálni, azonban tetteinek tudatossága, olyan szintre emeli őt, hogy nem lehet nem figyelni rá!”